Vi längtar efter att åka båt igen. Igår köpte Kalle någon maskin som vi ska ha när vi ska putsa på båten. Jag minns en gång när jag skulle hjälpa en granne som hade en båt som jag skulle putsa på och det blev inte så bra. Jag har nog bara 10 år då. Så många roliga och tokiga minnen man har.
Jag har sålt mina Pernilla Wahlgrens biljetter för jag tycker det är lite stökigt och svårt att gå på en konsert just nu, det är bättre att hitta på saker om jag bara är med en person och vi åker iväg. Ljud och ljus är lite svårt när man är hjärntrött.
Imorgon ska jag iväg och hjälpa min syster att köpa kläder. Det blir en rolig dag för henne, hon har sett fram emot det väldigt mycket.
Solen lyser rakt in i sovrummet när jag skriver till er och även om det är kallt ute så ser det varmt och fint ut när man tittar ut. Kalle och jag har varit och fixat ärenden och det blev belysning till flotten och lite jobb som jag ska göra nästa vecka.
Jag undrar just om mina penséer klarar sig som jag planterat ut i veckan, de såg lite ledsna ut 🙂 Typiskt mig att alltid vara tidig men jag hade också några jobb att fixa med så jag behövde blommor till det. Jag tror nog de ska klara sig.
Nu är det dags att fundera på kvällens middag. Även om det inte är jag som lagar maten så ofta så brukar jag hjälpa Kalle att hitta på vad vi ska laga. Något med torsk blir det nog ikväll.
Kalle har jobbat hemma de senaste fredagarna så nu ska vi ut med Pettson lite på en promenad, nu blir det att ta helg.
Han tyckte vi skulle skåla in fredagen med lite bubbel sedan och så har han en pulled pork i ugnen som har stått hela dagen. Jag har istället gjort en påskkrans, dammsugit och varit ute och fixat och så har vi varit och köpt mat. Skönt när man kan hjälpas åt.
Imorgon ska Kalle köra sly här ute och jag fortsätter med mitt grävande och pysslande ute. Ja det finns ju alltid massa att göra som tex städa lite i vår bod.
Det har varit mycket för mig sista tiden med att resa, gjort ärenden, varit på kör och bokade saker i helgen så idag är jag trött och ska vila. Ja någon blomlåda ska det kanske bli men jag har lärt mig att det lite vackert som farfar sa.
Skönt med helg. Vi ska åka iväg och köpa lunch till Kalle och mig och så får vi se vad det kan bli för gott ikväll.
En stillsam och skön fredag med lite mindre värme utomhus än det var igår. När isen börjar spricka då kan det bli lite kallare ett tag för vattnet kyler. Får bli en promenad med Pettson också och dagens fotojobb hann jag med på morgonen så det är klart. Väntar ett viktigt samtal också.
Jag ska iväg idag och fixa mitt hår och mina naglar och så lite jobb på det. Jag känner mig lite piggare igen och det ska bli så mysigt att åka bort i helgen. Vi har hundvakt som bor här, både svärfar och barnen kommer så djuren får det bra. Det blir att ladda kylen med massa godsaker till dem så får de lite mysigt de också.
När jag träffade Kalle så hade hans morbror en sommarstuga i Kaggebo som vi brukade låna. Jag älskade åka dit och komma till havet och det var redan då min längtan till vatten startade.
Min Elin och hennes pojkvän brukar också komma hit och bara chilla så jag tror de känner lite samma sak när de bor här. En del tycker det ödsligt och mörkt här ute på landet och vi tycker det är underbart med tystnaden, ensamheten och naturen precis utanför dörren.
Vilken fin dag jag haft och vad härligt det är träffa människor som man klickar med och skulle kunna prata med längre. Det var så trevligt att träffa killen som driver Åvalla Snickeri. Det kommer bli så fint med nya dörrar som släpper in ljus i köket och i hallen.
Nu har födelsedagsmannen kommit hem och jag ska bjuda på lite plock ikväll om han inte vill laga fläskfilé. Jag börjar bli sugen på grillat igen också, men här är det alltid Kalle som står vid grillen och idag tänker jag inte ge det som förslag på hans födelsedag.
Ha en toppenfin kväll, återkommer imorgon när jag har lite mer att berätta och visa.
Han visslar på övervåningen när han jobbar och jag bakar en hallonpaj till eftermiddagens fika en våning ner i köket. Det är fint att ha en arbetskamrat här hemma. Ja vi arbetar ju inte med samma saker och han har inte tid att prata med mig så mycket men han finns här några dagar i veckan.
Jag känner hur mycket jag saknat att ha sällskap om dagarna. De dagar han inte kommer vara hemma så kommer jag utnyttja dagarna på ett annat sätt. Nu är det inte bara jag som valt det här att jobba så här utan nu är det vi som valt det. Att vi drar åt samma håll. Vill samma saker.
Han vet inte om att det blir fika än. Jag ska ropa på honom sedan så får han lite överraskning. Kalle lagar alltid så mycket mat till mig så det känns alltid trevligt när jag kan skämma bort honom lite.
Nej nu ska jag också sitta här vid datorn en stund och jobba ikapp lite innan kaffet åker fram.
I helgen var jag så trött, det kom surt efter jag hade börjat på kör. Ibland blir det så när man är hjärntrött och ibland inte men nu har jag sovit ikapp. Sedan blev det något med vår mage efter hotellnatten men idag känner jag mig piggelin.
Jag har städat undan lite här. Det blir väldigt skitigt om man har hund och inte alltid är så noga med att torka tassar men jag är inte så noga av mig. Det kan se fint ut här på bilderna men jag kan skita ner ganska mycket. Min man är mycket mer ordningsam och ordentlig medan jag är den där yviga. På helgerna städar vi inte om det inte kommer någon på besök.
Det ska bli fint väder i veckan, det ser jag fram emot. Jag har en sandhög här ute som jag ska bli klar med tänkte jag och funderar på att köpa ett lass makadam så jag kan börja fixa marken för ett kommande växthus framöver. Jag ska också sätta igång i vår och fixa lite nya rabatter som jag ska lägga sten till.
Kalle jobbar hemma idag och det blir nog en tur till återvinningen för mig och kanske lite bokföring senare idag eller så passar det nog bättre imorgon för då ska jag åka och beställa nya ytterdörrar till framsidan och ut på vår altan.
Ja det är lite min dag här hemma. Hoppas du haft en bra helg och så gör vi så bra vi kan i dessa tider när det är oroligt i världen. Jag försöker ge er lite avkoppling här där tankarna får vila på något annat.
Det var så härligt att få sjunga igår, det känns att det var länge sedan men som barn och tonåring och även som vuxen har jag sjungit mycket. Det kom en blogg och ett företag emellan och ett nytt intresse så då fick sången ligga på vänt men nu var det dags att plocka fram den igen.
Under denna tid när svåra saker händer i världen precis som det var under Elins sjukdom så behöver man glädje och tänka på något annat. I helgen ska vi sjunga för freden, det känns fint.
När jag skaffade stugan hade jag ett stort behov av ensamhet, att inte lära känna massa människor. Jag var så dålig då också så jag ville bara mest gå i min egen värld och vara med familjen. Men ju bättre jag blivit så har längtan att göra annat kommit tillbaka och att också bli en del av en ny bygd.
Igår var jag den där Lotta igen som har lätt för människor, som kan kliva in i ett rum och ingen känna någon men ändå har den tryggheten och nyfikenheten. Det här blir bra. Det var många äldre människor där men så trivs jag. Det fanns en värme där och omtänksamhet om varandra som jag tycker om, som det ofta är på landet. Min bästa väns pappa är präst och bott på i prästgård så kyrkan har varit en plats jag varit i mycket som barn. Ett rum som jag trivs i. Jag har saknat kyrkan och sången och ge glädje till andra. Min mamma har också tagit med mig på många händelser i kyrkan genom åren.
Idag är Kalles första jobbdag hemma så han sitter där uppe vid kontoret som vi kallar det och där vi ska göra lite mer iordning. Det var verkligen supermysigt att få vakna tillsammans idag och ha varandra och allt nytt som händer oss nu. Jag är så oerhört glad att vi gick vidare i livet för att få göra något annat och utvecklas.
Nu ska jag fixa mig ordning här för att möta min mamma och bonuspappa på en mysdag. Vi ska äta lite lunch tillsammans, gå på loppis, kolla på lite kläder.
Igår blev det ingen mataffär för mig för det blev ett inbokat möte på eftermiddagen och då fick affären vänta tills idag istället eller så blir det imorgon.
Jag försöker styra upp lite saker för att hjälpa min syster lite mer i framtiden. Sånt här tar ju en massa tid som ni vet men jag vill hjälpa min mamma att avlasta henne lite nu när hon börjar bli äldre och så känns det värdefullt av hjälpa min syster när hon behöver mig. Detta tar mycket av min tid just nu, men viktigt att få ordning på det här.
Men ikväll ska jag på tjejmiddag med min vän Maria och Helena, det ska bli så kul. Det var länge sedan vi träffades tillsammans och det blir kul att ses alla denna gången.
Kalle ska middag med sina arbetskamrater som en liten avskedsfest innan han börjar på nya jobbet. Fast han kommer träffa dem en del ändå även om han byter hus på Saab.
Har ni sett vilka breda plankor vi har i taket. Här ska vi täta i sommar och snygga till färgen och tapetsera
Jag och Pettson har lite att styra upp med här hemma. Jag har som sagt jobbat undan det mesta för denna månad och ska börja ta tag i skrivbordshörna projektet. Först ska en byrå rensas på papper. Allt ska sorteras osv En låda full med teknik som jag är kass på att veta vad allt är ska sorteras också. Stolen på Mio var inget för oss så jag ska kika på lite andra alternativ.
Vi vill gärna ha lite vitt, få in mörkt trä och så brunt skinn. Ja vi får se vad vi hittar på, det går ju inte så fort nu för tiden 🙂 Jag kulle vilja hitta något på loppis som man kan sätta skrivbordsskivan på. Något som är stängt/ lådor så man slipper se alla saker.