Fina Axatorpsgården
Innehåller annonslänkar

Nu luktar det såpa i mitt hus, tog tag i städningen direkt på morgonen. Nu ska ni se lite lite mer från Axatorpsgården och sedan tar vi Köpenhamn i nästa inlägg , kanske redan ikväll så kör vi på med vanliga inlägg sedan igen.
Axatorpsgården ligger utanför Trelleborg långt ner i Skåne och här driver Janina och hennes dotter ett B&B som är så himla charmigt och gulligt.

Kalle och jag och dessa människor har blivit goda vänner och det var Elin och hunden Thure som var hos oss när vi var i Kroatien. De är så härliga och sprudlande med ideer osv .


Jag älskar sådana här mysiga ställen när det får se lite vilt ut men ändå ordning och reda. Så otroligt mysigt och gulligt ställe.

Kalle och jag bodde i rummet stallet, det gjorde vi förra gången också. Gillar inredningen är så personlig och vacker. Nästa gång tar vi något av de andra fina rummen.

Jag tycker det är så fint att de ställer in någon blomma eller någon kvist, blir så personligt och vackert då.

I den privata delen har de byggt ett sånt fint hönshus som vi fick titta på. Här skulle man vilja vara höna.

Janina har också ett eget litet hus som bor i på gården. Så himla fint. Kolla in taket. Älskar.


Kalle och jag vi ville inte åka iväg och äta någonstans på kvällen så vi åkte istället och köpte goda pizzor till alla som vi bjöd på första kvällen. Andra kvällen bjöd familjen på mat så då kändes det kul att vi även fick bjuda dem.

Har ni sett fikonträdet där bakom? Så himla stort och fint. Det kan man inte ha där jag bor. Dröm att ha en sådan gullig innergård.



Sängen var så skön och jag sov så himla bra på natten.

På morgonen dukade Janina frukost till oss med nybakade scones. Mums så gott.


Sedan tog Kalle och jag buss och tåg över till Köpenhamn. Det tog bara 40 min från boendet och Kalle och jag hade aldrig varit i Köpenhamn tillsammans. Det tar vi i nästa inlägg troligtvis senare idag om jag hinner.

Nu ska jag hänga tvätt och åka och handla. Blir gräsklippning och bad och imorgon ska jag hoppa in och jobba lite extra. Igår var jag hos sonen, började sätta ihop möblerna HÄR och så kollade vi på utesoffa till altanen HÄR men det blev en annan. Det kan ni få se en annan gång. Blir fint på hans uteplats.
Ha en toppenfin dag
Kram Lotta
Cellbes 25% på ALLT idag för medlemmar HÄR




























































































































