Städat verandan till midsommar

Jag hann städa verandan innan vi åkte, så himla skönt att ha lite fint till midsommar. Midsommar är fortfarande inte så mycket bestämt för oss. Antingen träffar vi våra vänner på dagen som vi brukar göra eller så åker vi till Elin och Karl som är hemma med sin nya kattunge. Vi får se hur det blir.

Fotölj HÄR och soffa HÄR

Jag är uppväxt med starka traditioner, min mamma har varit så duktig på att pynta och göra fint. Varje år har mamma klätt midsommarstång osv Hela huset har varit pyntat med blommor, det har varit fint dukat på alla bord osv . Jag är så tacksam för det, det har gjort den jag blivit. Jag gillar också göra fint men inte riktigt så mycket som mamma. Känner inte det där kravet att det måste vara på något speciellt sätt, sedan är jag inte så noga med städningen. Men fint blir det ändå.

Krukor från Plantagen

Har man djur blir det ändå skitigt dagen efter. Vi lever lite mer efter att dra ett drag med dammsugaren, sätta fram en vas med blommor på bordet och äta lite gott men sedan räcker det för oss. Vi har inget behov av fester med tjo och tjim och alkohol, det är verkligen inte jag på midsommar. Det har det aldrig varit hemma heller. Jag är så glad att jag slipper det.

Idag är det fullt upp innan vi drar till Österlen. Skönt att ha Kalle hemma igen. Någon som man prata med allt om, avlastning med djur och så lagar han maten och jag fixar resten.

Ha en riktigt skön lördag. Till dig som ville ha tips om ny bok, just nu lyssnar jag på den HÄR boken, så rolig.

Kram Lotta

Andra fina kudddfodral HÄR och HÄR

Söt blus med vinge HÄR

Städat verandan till midsommar Läs mer »

Blomlådor

Att växa upp på landet har präglat mig mycket, mitt arv från mamma och pappa med deras föräldrar som arbetat som bönder. Bo på landet, ta hand om djur, leva nära naturen. Det är där jag har mina rötter och som jag hittat hem till. Vara nära naturen och i trädgården. Så viktigt för mig. Mamma älskar Dalarna och Carl Larsson, lite av det jag också älskar och kommit tillbaka till.

När jag är i trädgården får jag jobba med mina händer, vara i jorden och skapa. Det så många endorfiner i det. Jag har i många år mest varit i ett liv där jag fått många dopaminkickar. Något som händer hela tiden, framgång, nästa mål, tjäna mer pengar osv Det blev mindre och mindre endorfiner under åren Elin var sjuk. Men i min trädgård och i naturen har jag alltid landat och känt mig hemma. Här finns det lugna som ger en långvarig och skön känsla välbehag.

Här vid sjön är det så stilla och tyst. Det är bra för mig. Jag får vara mycket ifred både i mitt jobb som influencer, jag träffar inte så många som jag umgås med osv Sedan åker jag iväg och träffar människor och jobbar och är igenkänd som Lotta i klädaffären. Den kombinationen har varit väldigt bra för mig.

I mina lådor i år har jag en växt jag inte kan namnet på ( kanske kubansk oregano ? ), den kan jag övervintra och ta av nya skott av. Superenkelt. Detta är nya skott som jag sedan satt i mina blomlådor. Småpetunia ( millionbells har jag köpt på Lindas Trädgård) Blomlådorna är målade med Falu Rödfärg fasad Timmergrå.

Idag ska jag jobba några timmar i klädaffären, min röst är tillbaka. Det ska bli så kul. På fredagar är butiken fylld av glada och köpsugna människor, det är torghandel. Sedan tar jag och Pettson och åker till stan och tittar till sonens kryddor, vattnar och fixar. Sedan är det dags att hämta Kalle vid tåget. Längtar efter honom så mycket.

Jag ska hämta lite nytt smink, den här mascaran är så bra. Köpte också switch nails, lösnaglar att bara sätta på till fint. Vill inte gå och fixa naglar längre. Igår hittade jag också ett par sköna och fina sandaler. Visar en annan dag. Sköna skor är ett måste nu för tiden. Jag försöker att skriva, tipsa om saker, leva osv så det ska inspirera er alla som läser här på olika sätt och på mitt instagram. Lite av allt som livet är som jag brukar säga.

Allt gott bästa bloggläsare

Kram Lotta

Somrig och fin blus HÄR

Sött linne HÄR har jag

Blomlådor Läs mer »

Att leva autentiskt, att hitta hem

Ni många som frågat om jag inte kan skriva lite mer om hur jag tänkt och jobbat med att hitta hem, hitta lite mer av mitt autentiska jag. Är det någonting jag vet nu så är det att detta ändras över tid. Det är inte så att man leker någon annan eller varit någon annan men i perioder så kommer man för långt ifrån sin autentiska person, sitt sanna jag och det skapar mycket oro, tankar och inga bra känslor.

Jag har nästan alltid varit en glad och positiv person, jag har levt utifrån mina känslor och gjort det jag tycker om. Trots detta så skapar vi mönster och blir människor som vi under livet kommer ifrågasätta. Innan Elin blev sjuk var jag en lycklig person, förverkligade massa roliga saker, tränade osv och tyckte jag levde mitt bästa liv. Men när vi kom ut ur Elins cancer var jag så oerhört trött. Jag hade blivit en person med mycket höga krav både på vad jag skulle klara av och hur jag skulle se ut. Jag sågs som framgångsrik i de måtten att jag skapat en god ekonomi, hade stort hus, jag såg bra ut och gått ner mycket i vikt och jag hade kunnat köpa stugan som vi nu bor i. Men jag var så trött, gått igenom en tuff period i livet och levde inte längre som min själ ville.

Eftersom jag är van att leva nära mina känslor och göra det jag tyckte om så kunde jag inte längre leva upp till det. Jag var så utmattad efter jobb och Elins cancer och min kropp och hjärna var i så oerhörd stress. Jag visste inte vem jag var längre. jag hade skapat en person som jag inte ville vara längre. Det var då min nya resa började. Hitta vem jag var nu.

Flytta och rensa upp på saker var första steget. Äga mindre och ha mindre att ta hand om. Sedan umgicks jag med så många människor som jag tyvärr inte orkade eller hann med att träffa. Människor jag tyckte om. Jag var så utmattad så jag orkade inte ens umgås med min egen familj. Jag var tvungen att avsluta relationer, tyvärr blev det inget bra avslut under tuff depression. Jag slutade också att jobba en massa för att tjäna pengar, slutade att identifiera mig med andra influencer som jobbade som jag. När vi bara hade ett litet boende behövde jag inte längre slita med att få ihop ekonomin som tidigare. Jag hittade istället ett jobb i klädaffären och fick arbetskamrater, jobbade mindre med samarbeten och började sänka mina krav på vad jag skulle klara av och hur jag skulle se ut.

Jag började i kör där jag lärde känna många äldre människor, människor som inte visste eller brydde sig att jag var bloggerska. Där fick jag bara vara Lotta. Sången och gemenskapen gav mig många må bra känslor. Jag började jag landa på min nya plats med nya människor omkring mig, nya sammanhang. Från att jobba ensam i 10 år hade jag nu arbetskamrater igen. Jag älskade det. Lotta som älskar prata och vara med människor kom tillbaka, jag började känna igen mig själv. Lyckligare. Jag började meditera och lära mig att vara mer lugn och stilla. Jag gick mycket i skogen och utvecklade min nya trädgård och började fundera på vem jag blivit och vad jag ville vara nu.

Det var då jag började känna Lotta som jag var som barn. Hon den busiga, glada som inte brytt sig om varken fina prylar eller hur man ska eller bör vara. Bloggen har ju trots allt, inte bara varit bra för mig. Jag har genom åren fått höra mycket elaka saker från människor. Om de människorna skulle träffa mig hade de aldrig sagt det som de vågade skriva i smyg. Jag har fått läsa människornas mörka tankar och känslor om mig. Inte bara de fina orden. Det hade påverkat mig på olika sätt. Jag hade kommit så långt ifrån den autentiska Lotta jag var från början när barnen föddes, när jag var liten. Vilket till viss del gjort mig sjuk och nu var jag tvungen att hitta vägen tillbaka, hitta vem jag var.

När alla bitarna började falla på plats började jag också i terapi hos Winglyckan. Inte visste jag att så många tårar och så mycket smärta skulle komma ut där. Men att bearbeta precis ALLT som jag känt genom åren med Marie så började det som skavt och varit jobbigt komma upp i ljuset och sedan lämna mina tankar och min kropp. Varje gång klev jag ut där ifrån kändes det lite lättare, som lager av det som varit svårt skalades av. Lämnade skiten mer och mer bakom mig , den hemska coachen tex som kontaktade mig som skadade mig massor osv och började mer och mer hitta tillbaka till mig. Till glädjen i livet och till den jag blivit efter alla mina nya erfarenheter.

Mitt liv nu är väldigt långt ifrån hur jag levde och var för 7 år sedan men jag mår så otroligt bra. Jag vet att man inte behöver alla prylar som jag hade och alla relationer som jag hade att ta hand om, jag behöver inte göra saker som jag inte orkar eller inte tycker om att göra längre. Jag behöver inte leva upp till någonting. Jag har gått igenom allt jag har upplevt som varit svårt och jobbigt , lyft det som funnits långt in som jag inte vågat att prata om eller vågat känna tidigare, jag har ingen oro eller stress som jag går och bär på, inte massa tankar som går runt i huvudet. Jag har varit på botten och vänt, varit inlagd på psykiatriska osv Jag är inte lika konflikträdd på samma sätt längre, jag vågar stå för mina åsikter och känner ett helt annat lugn. Jag lever ett liv som jag orkar med. Jag vet att om man hittar sig själv igen så blir livet lätt. För när du är den som du är menad att vara då känns och syns det i allt. Då behöver du bara vara precis som du är, du blir ditt sanna jag, du lever det liv som du vill leva och det är tillräckligt.

Tack till dig som följer med på resan, resan i livet.

Kram Lotta

Att leva autentiskt, att hitta hem Läs mer »

En tur till Vimmerby

Igår fick det bli en tur till Vimmerby, kylskåpet ekade tomt och jag behövde lunch. Jag lagar sällan mat när jag är själv, såklart äter jag både lunch och middag men gör det väldigt lätt för mig och så unnar mig många luncher på café och restaurang. Min man äter alltid ute när han jobbar i stan eller är borta och jobbar, så då gör jag det med.

Jag älskar Vimmerby, det är så himla gemytligt och fint där.

Första stoppet blev på Astrid Lindgrens Näs, där tog jag en laxsallad. När Kalle inte är hemma då väljer jag gärna fisk.

Det var så himla gott! Som jag berättat tidigare så tycker jag om att sitta i mitt eget sällskap. Då kan man sitta och begrunda allt, äta och gå så fort man vill osv.

Andra stoppet var på Videborgs Plantskola. Där brukar de ha bra och stora spaljéer och jag behövde en spaljé till min ros vid växthuset. Hittade en perfekt , rejäl som inte blåser omkull så lätt.

Jag var också förbi en loppis men sökte inget och behöver inget så inga köp där.

Titta in på Lindex HÄR som hade 25% på allt. Mycket fint till sommaren.

Här har jag köpt mycket bra till Sjöstugan men behöver inga krokar heller för tillfället.

Sedan kom jag hem till glittrande sol på sjön och sommarväder. Ljuvligt.

Åt en skål jordgubbar till mellanmål och drack en kopp kaffe för att hålla mig vaken.

Porslin här

Fyller upp vårt extra kylskåp med dricka. Idag ska jag glädja min man med att köpa öl och några mer flaskor bubbel.

Sedan tog Pettson och jag en promenad till grannen och köpte ägg. Väldigt tacksam att kunna köpa goda ägg och få gå i naturen med min hund.

Jag bor i en idyll. Det är så vackert i hagarna, djuren är ute och blommorna blommor. Midsommarkänsla.

Saknar mina hönor men Kalle som är uppvuxen på en hönsgård vill inte ha höns mer.

Ni som följer mig på instagram såg att jag satte fart med städningen av huset. Ja dammsuga och torka golv fick duga. Pettson var inte så road av min städning.

Sedan börjar det bara om igen……ta på sig en outfit på morgonen som inte är så snygg och göra en kopp kaffe. Vem bryr sig hur man ser ut ?

I hagen har det kommit ungdjur som jag älskar titta på.

Nu mina kära bloggläsare har jag städat verandan och ska sätta mig och förbereda blogginlägg till er när jag är på semester. Den här gången tar svärfar över och tar hand om våra djur. Jag bloggar inte när jag är borta, då vill jag bara vara ledig. Vi ska bo på ett bed and breakfast i Kivik och sedan till våra vänner på Axatorpsgården. Jag kommer visa allt när jag är hemma igen. Först några till dagar hemma med Kalle innan vi åker. Vi har semester nästa vecka. 7 veckor blev det i år, lite utspritt på sommaren.

Ni som skriver och tycker jag jag verkar pigg och glad, jag tycker det HÄR och HÄR har gett resultat tillsammans med C vitamin. ( Äter inga hormoner , alla gör som de vill. Inga mediciner heller, tacksam för det ) Sedan är det mycket annat jag har skalat bort för att bara i det som är viktigt på riktigt. Jag har inget huvud som ältar saker som förr och jag gör bara det som mitt hjärta vill. Jag har inte samma energi som förr, men den energi jag har räcker bra.

Allt gott bästa

Kram Lotta

Klänningar till midsommar HÄR

Presenttips HÄR

Sommarklänning HÄR

En tur till Vimmerby Läs mer »

Nu kommer han hem igen

Nu kommer han hem igen, mannen. Sonen stannar ett litet tag till. Det här första utomlandsresan som de jobbar tillsammans så jag har roat mig själv några veckor. Det var inte meningen att Kalle skulle åka mer innan sommaren men så dök denna jobbresa upp och Kalle fick möjligheten att göra detta ihop med Philip. Visa och lära upp honom så han följde med. Samma dag vi kom hem från Kroatien, åkte han igen.

Kalle jobbar egentligen på en annan avdelning nu, men kan hoppa in på gamla jobbet också. Vart de åker och vad de gör på sina jobbresor är lite hemligheter så det skriver jag inte om på bloggen, mer än att de jobbar med flygplan.

Gamla bilder

Så vi som skulle bygga igen verandan och fixa klart båten för att kunna åka med den igen fick vänta lite. Nu tror jag Kalle längtar hem och även längtar att fixa lite mer här hemma. Kravet var att han skulle komma hem så vi kunde åka på vår semester till Skåne för det har varit bestämt länge. Vi fick skjuta lite på datumen men det löste sig. Sedan får Kalle vara hemma i sommar för nu har han varit på resande fot i nästan en månad med allt han har gjort sista tiden.

Att vara ifrån varandra och göra lite annat emellan har varit bra för oss, då uppskattar man varandra ännu mer när man ses. Sedan har vi ju våra erfarenheter och gått igenom saker som stärkt oss både som familj och vår relation.

Grytor, korgar, diskho mm HÄR

När Kalle är hemma då gör vi saker som gör vardagen lite roligare. Äter god mat, fixar hemma, äter frukost i Sjöstugan, hittar på saker och håller på med våra projekt. Vi har väldigt roligt tillsammans. Vi älskar att utveckla, att bli klara är inte vår grej. Vi tycker att vara i rörelse och göra saker. Detta förklaras också väldigt bra i boken jag tipsat om och läser.

Porslin HÄR

Så nu längtar jag att bara vi ska göra någonting tillsammans några dagar, det har vi inte gjort sedan september förra året. Jag älskar att göra saker med hela familjen eller med barnen men jag älskar också att bara få vara med Kalle. Allt är så lätt med honom.

Sedan kommer vi hem till sommar här hemma. Med att göra klart våra projekt, hjälpa Elin och Karl att flytta.

Kräftfiske och fisket är betalt så senare i sommar kan fiska kräftor igen som vi brukar göra. Bara vakna och vara här vid sjön tillsammans.

Vi ska också vara kattvakt någon dag för Lilla My ska få en lillebror. En liten kattunge flyttar in nästa vecka, Mumin så en av dagarna ska vi vara kattvakt. Så mysigt. Det blir bra för Lilla My att få ett syskon, Ragdoll tycker om att vara två.

Jag ser fram emot sommar nu. Kaffe i trädgården , se mina plantor växa, fixa mer rabatter , se sonen fixa sin uteplats, hjälpa Elin och Karl att måla i radhuset, hitta på utflykter och våra semesterresor söder och norr och vår resa till Sivota.

Sommarsandaler här

Jag ser fram emot fina sommarkvällar och i sommar ska vi också åka ut med båten i sjön och sova ute. Det ska bli så kul. Kalle ska köpa en elmotor som kan köra av sig själv osv

Nu blir det utedag för mig. Vattna behöver jag inte göra för det har regnat massor, bara i växthuset. Men det ska trimmas lite, rensas ogräs, stranden ska fixas osv

Det blir en tur till samhället för att posta bokföringen till revisorn och kolla på skor och handla mat. Min röst är fortfarande borta men lite, lite bättre idag. Jag hoppas jag kan jobba på fredag och rösten är tillbaka. Två dagar till här hemma så jag hinner kurera mig fast jag är pigg i kroppen.

Allt gott bästa bloggläsare

Kram Lotta

Lindex 25% på ALLT HÄR

Fin till midsommar HÄR

Superbra torrshampoo HÄR

Nu kommer han hem igen Läs mer »

Grusnejlika och fin sommarkväll

Hej kära bloggläsare. Jag skulle jobbat idag i klädaffären några timmar men har ingen röst så istället blev jag hemma. Jag vaknade sent idag och har nog något skit i kroppen men jag känner mig inte så sjuk förövrigt. Lite tröttare, men kan vila mycket när jag är hemma.

Igår planterade jag stora grusnejlika i krukor. Tycker det är så fint att bara ha en och samma växt i kruka och inte blanda. Den här ska få stå på bordet på bryggan.

Köket i Sjöstugan finns här

Det känns att det är sommar nu. Fantastisk kväll igår. Vi gick promenad och jag plockade blommor och satt på bryggan med Findus och drack alkoholfri cider. När vi kommer till Kivik ska jag köpa lite dricka fast vi ska åka sportbilen så det går inte packa för mycket.

Våra trädgårdsmöbler börjar bli dåliga, vi använder dem året runt men ska se om jag kan tvätta dem lite. De är väldigt sköna att sitta i utanför Sjöstugan.

Findus har ju alltid gillat sitta på ändan, man kan tro han fått mina ben.

Idag fixar jag lite inne. Tänk att det alltid finns så mycket att göra. Kalle rensar aldrig sina kläder så det har jag gjort idag. Tvättar och plockar ordning i huset.

Jag har hängt ut tvätten, det här är min favoritfärg som ni vet. Blått i olika nyanser. Nu regnar det så det lär dröja innan tvätten torkar.

Förra årets favoritklänning ( finns ej kvar) är på och allt får gå i sin egen takt. Idag blir det mest innedag för det regnar också lite , men imorgon ska jag ha utedag. Håret är i två färger, halva min egna färg och halva färgen som är kvar sedan jag färgade. Det går framåt och mycket pengar har jag sparat till annat. Jag gillar min egna färg så det blir bra.

När man gillar trädgård finns det alltid massor att göra. Rensa ogräs, plantera om små blommor som frösått sig av julros mm

Inomhus pysslar jag nästan ingenting. Sätter in lite blommor bara, det är utomhus och växter som pengarna läggs på nu. Kanske att det blir roligare att fixa mer inne igen när golvet blir slipat. Sedan köper jag inte massa prylar längre för köpandets skull. Jag har heller ingen plats.

Men kläder däremot blir det en del eftersom man ska vara fin på jobbet. Kortbyxor från jobbet och topp HÄR. Ska packas till semestern. Lite snygga nagellack till tårna men funderar på switch nails till helgen. Vore kul med fina naglar någon gång utan att gå till salong. Har ni provat?

Nu ska jag ta och äta lite lunch och sedan sova en stund. Att vila på eftermiddagen gör så stor skillnad för mig. Det är dags att börja förbereda blogginlägg till er när jag är borta.

Ha en fortsatt skön dag

Kram Lotta

Tips på olika stilar HÄR

Älskar tvålar i duschen, HÄR och HÄR

Grusnejlika och fin sommarkväll Läs mer »

Nu får jag vara tyst

Bytte draperi på morgonen i duschen och plockade ordning lite i huset. Det går fort när man bor litet om man riktar in sig på ett rum i taget och gör det man ska. Jag tycker det är skönt att ha lite tid på morgonen innan jag åker och jobbar. Det passar mig bra att börja kl 10 och idag slutade jag redan kl 13.

Gammalt draperi här, skåp här

Nu är min röst nästan helt borta så det var bra att jag skulle gå hem tidigt idag. Nu får jag hålla tyst och det går bra för det är bara jag och djuren är hemma.

Blått set här och här

Den här petunian ska jag plantera, tycker färgen vara så underbar och vill försöka odla själv till nästa år. Mina petunior i år tog sig inte.

Nu ska jag vila en stund först med meditation och sedan klippa gräset och vattna. Här finns en hel del att vattna. Jag lyssnar på den här boken och den rekommenderar jag alla att lyssna eller läsa. Det förklarar mycket varför vi gör och tänker som vi gör. Superbra bok.

Allt gott bästa bloggläsare

Kram Lotta

Söt topp HÄR och massa annat fint

Bodybutter HÄR, doftar så gott

Nu får jag vara tyst Läs mer »

Utflyktsdag med hund

Pettson och jag har en helg själva så vi passade på att boka in utflyktsdag med Elin, svärson och min dotters svärmor. Vi hamnade såklart på Gryts handelsträdgård som vi brukar besöka en gång på sommaren och en gång på vintern. Nu var det dags för vårt sommarbesök.

Alltid lika mysigt och inspirerande där och bara gå och titta. Jag behöver inte så mycket inredning men det finns mat och så blommor såklart.

Gulliga Karl var med och tog hand om Pettson. Pettson är så duktig på att åka bil och säger inte ett knyst när han får sitta i sin hundbur bak i bilen.

Här finns det alltid så mycket fint porslin att titta på. Jag köpte några krukor och lite blommor att sätta på bordet på bryggan. Det får ni se en annan gång.

När vi var klara gick vi över och tog lunch Gryts Skärgårdscafe. Jag tycker så himla mycket om Elins svärmor. Vi har samma humor och lättsamt sätt att umgås på. Det hade varit roligt att åkt iväg en natt tillsammans någon gång och vara borta lite längre.

Pettson skötte sig exemplariskt och satt under bordet och väntade. Man fick ha med sig hund utomhus.

Jag tog en ceasarsallad och den var jättegod. Nästa gång ska vi äta vid Fyrudden, men nu vet jag inte om vi kommer iväg mer i år. Kalle och jag brukar ta en tur till skärgården på sommaren med sportbilen. Vi har ca en timme dit och dagstur kan det bli på semestern, men troligtvis inte till Gryt då. Nu blev det lite längre när vi åkte från Linköping.

På vägen hem åkte vi över Löftsad slott och tog en fika. Där finns det så mycket gott.

Där finns det så mycket fint att titta på men det blev mest att titta och fika denna gången.

Nu är jag hemma igen och tappat lite av rösten. Vi får se om jag kan prata imorgon när jag ska jobba några timmar annars får jag gestikulera. Min kollega är tillbaka efter sin sjukskrivning och jag hoppar fortfarande bara in som vikarie i klädaffären så därför jobbar jag lite mindre just nu men det är helt okej för mig. Imorgon eftermiddag väntar gräsklippning, bokföring och plantering av blommorna jag köpte idag. Sedan till nästa helg ska Kalle och jag ha semester tillsammans igen en vecka.

Nu ska jag fixa lite fotvård och sedan lata mig och somna tidigt, ha det så bra bästa bloggläsare.

Kram Lotta

Gulliga klänningar som Elin köpt till sommaren HÄR och HÄR, kanske ni får se dem på senare

Lexington så mycket snyggt, överkast HÄR och de HÄR söta muggarna

Utflyktsdag med hund Läs mer »

Leka lite stadsliv

Det blev inget av det där som jag kände i kroppen och halsen, jag har mått bättre och inatt har jag sovit i ”stan” som vi säger. Då pratar vi om Linköping. Sonen är och jobbar utomlands så jag lånar hans lägenhet i helgen. Roligt att göra något annat och här är så himla fint och mysigt.

Eftersom jag nästan aldrig lagar någon mat så köpte jag en sallad och åt på kvällen. Affären ligger nära så det blev allt möjligt gott. Här får man unna sig när man har sleepover i stan. Hemma lagar Kalle all maten så jag är bortskämd och istället gör jag annat som städar, klipper gräs och tvättar.

Han har fått så himla fint i nya lägenheten, den här bänken med stenskivan minns ni säkert från vårt gamla hus i vardagsrummet. Här ovanför ska det bli en spegel som inte kommit upp ännu.

Kanske ni minns den här tavlan också.

En supersnygg soffa har köpt sig och mattan här som jag tipsat om tidigare. Bordet är också vårt gamla från förra huset.

Jag tog frukost på takterrassen. Brukar aldrig äta bröd till vardags men nu slog jag till på goda mackor i helgen när det finns gott bröd att köpa. Philip har inte hunnit köpa några utemöbler. Han har knappt hunnit vara hemma. Först varit på kurs direkt efter flytten, sedan utomlandsresa och nu jobb utomlands.

En som trivs med att vara i stan är Pettson. Han har ju massor att upptäcka och alla dofter efter andra hundar.

Jag som är nyfiken av mig tycker om att gå runt och titta överallt. Jag gillar att upptäcka.

Jag träffade jag Philips kompis som också hjälpte mig att hämta möbler på Mio som han beställt.

Två stycken sängbord och en byrå från Mio som han beställde för länge sedan hade kommit nu så då fick mamma ryka in och hjälpa till. Tack också till Philips kompis som hjälpte till och bar, några fler lådor än de som syns på bilden.

Sedan var det dags för promenad med hunden igen och då åkte vi till Ådala för att gå på det ljuvliga lilla koloniområdet. Jag har läst Ådala serien av Åsa Liabäck så jag gick där och spanade efter alla karaktärerna. Jag vet ju att de inte finns på riktigt men jag kunde allt se dem där trots allt. hi,hi. Älskar Ådala ännu mer för jag läst böckerna. Om man tycker om trädgård är det underbart att gå där och titta på allt vackert.

Min gamla barndomsvän Therese har sin koloni där som är helt ljuvlig. Jag älskar hennes stil och gjorde reportage där för många år sedan. Hon var hemma och vi hann prata en stund och kramas. Även om man inte setts på länge känns det som det var igår.

Jag skickade också och frågade sonen om jag fick köpa kryddor och plantera i hans utekrukor och det fick jag. Jag älskar sånt där pyssel och sonen älskar att laga mat. Såklart att han ska ha kryddor när han kommer hem.

Han har en stor uteplats att inreda i sommar. Han har köpt det här uteköket och så vill han någon soffa mm

Tror det eller ej men någon dag kan jag också tänka mig att flytta och bo närmre mina barn i stan. I området Elin ska bo tex. Då ska jag äga ett litet radhus med en liten, liten trädgård. Men det kommer dröja. För just nu vill jag bli gammal där jag bor och så kan jag åka till ”stan” när jag besöker mina barn. Fast Elin bor utanför Linköping, nästan mer på landet än i stan.

Nu ska jag hoppa i duschen och sedan lata mig. Imorgon ska jag hämta Elins svärmor och sedan Elin och sambo så ska vi på utflykt, kanske kan ni gissa vart vi ska? Det får ni se imorgon kväll om jag hinner blogga.

Allt gott bästa bloggläsare

Kram Lotta

Söta blusar HÄR och HÄR

För oss som vill ha sköna skor HÄR

Leka lite stadsliv Läs mer »

Att känna sig lite sådär

Igår var det jobbdag det blev jeanskjol HÄR, gillar jobba i kjol och klänning. Idag vaknade jag upp mådde lite sådär. Ingen feber men ont i halsen och kroppen. Jag hade svårt att somna igår som jag inte brukar ha och så hade jag någon konstig dröm som gick på repeat, sådär som man kan få när man börjar bli sjuk.

Sedan har det inte blivit så mycket av det. Känner mig varken sjuk eller frisk, ja något där emellan.

Fint läppsift HÄR, matchar rosen

Plockade hem några blusar från jobbet som jag ska prova, bestämde mig för dessa. Gillar blått och blommigt.

Igår när jag kom hem efter jobbet var jag helt slut troligtvis för jag hade något i kroppen. Orkade inte ett skit. Jag gör oftast inte ett dugg på kvällarna om jag jobbat, men kommer man hem kl 18.30 och är hjärntrött då är batteriet urladdat. När jag skriver till er då har jag ofta sovit eller har en ledig dag. Jag skriver aldrig om jag trött.

Pyjamas HÄR men slut nu

Förra året i Sjöstugan hade jag mina Ecaluptus där inne, jag har två olika sorter och de lite grövre har jag stammat upp som träd och står i växthuset nu. Några av de mindre har jag ställt tillbaka till Sjöstugan. De har vinterförvarats i plasttältet och haft ca 10 grader.

Jag har orkat plantera lite också. Rosorna har jag köpt på Plantagen, gillar färgen och köpt några olika. Sätter dem i rosjord nu och sedan ner i rabatten i höst. Den framför är en perenn som också kommer bo i rabatten ( kan ej namn) .

Jag har också handlat lite krukor kryddor som jag ska ha i de snygga krukorna från Ernst HÄR

En rosenskära kan det bli också. Men nu ska jag först sova en stund. Känner att jag behöver vila lite och känna efter hur det blir med halsen. Hoppas jag kan genomföra mina roliga planer jag har för helgen. På tal om roligt så lyssnar jag på en sådan rolig bok HÄR nu. Rekommenderas, är på bok två. Älskar ljudböcker.

Ta hand om er och ha en fin helg

Kram Lotta

Annan fin blus HÄR, fina sandaler HÄR

Att känna sig lite sådär Läs mer »