Köpenhamn med Kalle
Innehåller annonslänkar

Sista dagen på vår lilla resa som vi skulle upptäcka var vi i Köpenhamn. Vi tog bilen till Vellinge Ängar och sedan buss där ifrån till Hyllie och så tåget till Köpenhamn. Det var väldigt smidigt med att ladda ner appen och köpa biljetter. Kalle är van att resa och jag älskar äventyr och i Köpenhamn har vi aldrig varit fast vi snart varit tillsammans i 35 år.

Vi klarade oss från regnet denna dag och fick till och med lite sol på oss och det var lagom mycket folk eftersom semestersäsongen inte hade börjat ännu.


Vi började med kaffe och en öl i Nyhavn, så himla mysigt att slå sig ner och titta på folk. Vi hade inga planer på vad vi skulle göra så det blev lite som det blev. Köpenhamn blev också spontant för det var inte inplanerat från början. Att sitta och titta är väldigt skönt när man är borta och inte bara gå.


Att bara vara i stad och äta den lokala maten och gå och strosa är det bästa. Smör och bröd fick det såklart bli, kände att det måste vi äta dagen till ära när vi är i Köpenhamn.



Sedan gick vi upp mot Ströget och kikade in i vackra gränder och butiker.


Vi gick in och kikade hos Tage Andersen, det kostar att gå in där. Väldigt vackert men troligtvis inte värt det för alla om man inte är intresserad av växter och blommor.

På Illum fanns det så mycket butiker så man blev snurrig. Började känna runt 14 att nu får vi snart åka hem. Det är inte så långa stunder man orkar när man är hjärntrött.

Handlade lite presenter men hemligheter så kan inte visa eller berätta vad det blev.


Här hade man velat ha liten handväska, älskar min stora som jag köpte till min 40 års dag, skulle väldigt gärna vilja ha en lite mindre handväska i framtiden med lång rem. Det kan det bli men inte nu.

När vi kom tillbaka på eftermiddagen var Kalle och jag så trötta. Det är så skönt med Kalle för vi har samma energi. Vi sov en timme och när vi vaknade upp så bjöd Axatorpsgården på middag med lite plock. Älskar plockbrickor.


Fick så god mat på kvällen, lyxigt att få bli bjuden och en mycket lyckad kväll med vänner.
Nu ska jag jobba och i helgen är jag ledig. Kalle och jag ska vara hemma och pyssla med båten och massa annat. Det blir kul. Jag ska skruva en liten möbel och fixa nya påslakan på båten.
Allt gott bästa bloggläsare, imorgon kommer det vanliga blogginlägg igen.
Kram Lotta
Nars Concelaer HÄR, väldigt bra. Tips till dig som letar.
Även idag 25% på ALLT hos Cellbes , skor HÄR , nyheter HÄR

Rea på Ikea på trädgårdsmöbler HÄR

Vackra muggar HÄR










































































































































