Jag kollar på lite Youtube mmm ikväll och det är så mycket reklam så jag tittar in till er innan jag ska lägga mig. Jag somnar alltid runt 22 för jag är så kvällstrött . Imorgon ska jag fixa mina naglar och så till mamma på en kort fika och ut och gå med min bästis Maria, det blir en mysig dag.
Här får ni några bilder på mina blomlådor hur de ser ut i vårskrud, nu är det snart dags att sätta i perenner som kan hålla sig hela sommaren.
God förmiddag mina bloggläsare. Solen försvann här men jag ska ut och skola om mina plantor och gräva ner en björnbär och två hallonbuskar. Jag har också flera rabatter som jag ska gräva ur för nu har vi köpt kansten. Behöver handla lite idag också så det finns att göra som vanligt 😊
Kalle har ju beställt takstolar till flotten och vi har också skickat en för frågan på att han bygger väggpartierna så vi bara kan sätta fönster och skjutpari osv Det kommer bli tillräckligt mycket för oss ändå att bygga klart bastu, sovloft, tak osv
Jag hoppas att jag får plats med mitt lilla skåp jag fått av pappa för det skulle bli väldigt fint att kunna ha handdukar och dynor i. Dessa blå/gulrandiga handdukar kommer flytta ner på flotten sedan och de ljusblå har vi på båten i sommar.
Vi ska fira Elins födelsedag idag med grillat. Antingen är vi här eller så åker vi hem till henne så kommer sonen ner när han vaknat. Ja han jobbade extra på en bar sent igår kväll så han är nog trött idag.
Här kommer några bilder från en annan kväll när Kalle lagade pizza till oss. Vi köper surdegsdegs pizzadeg på Ica och Kalle tycker den är toppen till pizza.
Jag ska packa väskan också för jag och Pettson blir kvar i stan ikväll så jag återkommer här imorgon igen. Det var en tjej på insta som undrade vad Elin fått i present och hon fick hotellnatt, skor från Hillfinger och en Gant tröja. Väldigt nöjd och glad tjej.
Nu får jag sätta fart här så vi kan börja fixa och dona och komma iväg. Ha en toppenfin söndag.
Lördag mina vänner och vi ska ta en vända till Vimmerby för att köpa kantsten som jag ska ha till rabatterna. Om plantskolan är öppen ska jag köpa lite rosor också.
Imorgon är det Elins födelsedag så då ska vi fira henne här hemma hos oss med grillunch så det blir mysigt.
Ljusstake loppis
Kalle har beställt takstolar till flotten så det ska handlas en hel del virke framöver också. I sommar kommer vi ha ett litet roligt byggprojekt att hålla på med.
Önskar er alla en toppenskön helg och ha det så bra i det fina vårvädret
Vissa saker i livet händer snabbt och som jag sagt det är bra att hinna bli stark innan nästa jobbiga kommer. Så nu är det lite tufft men jag kan inte berätta just nu. Jag är glad ändå att jag har inre stark drivkraft i att komma framåt och vill välja glädje. Livet går upp och ner så är det ju hela tiden för oss alla. Vi kämpar på.
Igår kom det ett fint paket från Lexington med lite nya kuddar mm och det blev så snyggt här med att tex bryta av med det gula i sommar och passar med tapeten som vi troligtvis ska tapetsera med.
Hattarna har placerats så man bara kan ta på sig en när det är soligt för det blir väldigt varmt här när solen lyser och glittrar i sjön.
Jag funderar på att åka köpa mig en klängros som jag ska ha här utanför i stenbeläggningen. De kommer i maj och ska fixa med stenen så det är ju nära nu.
Igår var jag deklarerade och gjorde bokslutet klart, det är alltid lite pirrigt hur det har gått. Blir det massa restskatt? Har jag med mig alla siffror som ska in? Har vinsten minskat? Har jag skött mig osv ? Men det gick bra. Efter flytten har jag hittat en ny rytm som är lagom för mig och det har också gjort att mina siffror såg bra ut trots att jag jobbar mindre. Jag är i fas nu.
Det känns så oerhört skönt att veta att vi står inte med någon flytt i sommar. Vi ska vara här på vår fina plats vid sjön och slippa bära och jobba ihjäl oss. Vi äger inte en massa saker längre som vi inte behöver, vi har det viktigaste och lever ett lugnare och bra liv här. Jag är så tacksam att vi tog tag i flytten direkt. Barnen har det bra och blivit stora och fullt upp med sitt och vi fortsätter att ses ofta.
Idag ska jag ta på mig hatten, puffa kuddar och ställa fram trädgårdsmöbel och gula koppen för idag ska det planeras jobb. Det är soligt ute och Kalle jobbar hemma i tre arbetsdagar nu så jag har sällskap också.
Ha en skön dag och den här veckan går fort när måndagen var en röd dag
Morgonrutinerna är igång och det har blivit att skriva till er, ta ut Pettson, ge djuren mat, ta hand om disken och fixa sig iordning. Jag har fasta rutiner fast jag inte alltid tänker på det. Idag ska jag förbi mamma och äta lunch där så jag kommer nog inte hinna så mycket mer än det. Det ska bytas däck, och fixas bokslut innan jag ska hem till hunden igen.
Att skaffa hund gör att man inte kan vara borta så länge men jag älskar att vara hundägare. Något av det bästa som hänt oss. Jag har blivit lugnare och stannat upp mer, dessutom måste han ut flera gånger om dagen så jag får uppleva naturen i alla väder osv.
Vi ska försöka hitta någon på sikt som kan vara hundvakt när vi åker på resor framöver. Jag längtar inte bort en vecka eller så men 4 dagar så där hade varit roligt att komma iväg. Inte just nu men framöver tänker jag.
I paketet jag öppnade igår låg mitt randiga nattlinne med tofflorna som matchar min morgonrock. Visst var det fint, sådana tofflor är så gosiga och mina hade gjort sitt nu var det dags för nya.
Nu är det bäst att sätta fart här igen, ska leta upp alla uppgifter som revisorn behöver för deklaration till mitt företag.
Påsken är slut och den här veckan har jag så mycket roligt som väntar. Jag måste också sätta fart med att sätta ner växter och göra klart en rabatt utanför i gruset för i maj kommer de och lägger gatsten.
Det är ju så fantastiskt väder så man vill inte vara inne nu, det gäller att njuta och ta in allt så mycket man kan. Jag mår så himla bra också. Livet är njutbart på många sätt och jag är så lycklig! Så tacksam! Så glad!
Det har hänt mycket de sista 7 åren och det gör det ofta för alla när man blir äldre så att känna lycka och må bra betyder oerhört mycket. Man inser att måendet och familjen är det viktigaste man har.
I helgen fyller Elin år så då blir det kalas och fram till dess har jag en lista på allt som jag ska pyssla med. Det kommer bara svisha till för måndagen är ju redan borta.
Idag är det fint väder, så härligt! Solen lyser in i vår lilla stuga och jag har vaknat ganska tidigt. Älskar gå upp runt 7.30 på en helg, ta ut Pettson, skriva till er och städa av lite.
Igår hann vi ganska mycket fast vi hade en väldigt lugn dag. Vi bytte batteri på den stora gräsklipparen. Jag har den mest som ett fordon med vagn bakom om jag kör sten osv, klipper gör jag med den lilla så får jag motion också. Vi bytte hjul på en skottkärra, fixade i trädgården och beställde allt från Ikea som vi ska bygga kontor av.
Idag kommer vi säkert sätta el på flotten, ja vi ska ha solel men köpt lampor som ska upp. Vi har köpt badstege osv och lagt i ett tyngre och större ankare. Det får ta lite tid det här bygget, gör lite när vi känner för det.
Nu har den lilla lampan från Karlskrona lampfabrik kommit upp och nu är det bara några månader kvar tills vi ska måla och tapetsera i köket och vardagsrummet. Längtar inte efter stök och bära och konka men vi vill gärna bli klara här inne för sedan är det mest utbyggnader och garderober som ska fixas.
Grå eller beige blir det nog i vardagsrummet och i köket något blommigt. I trappen upp ska det också bli en blommig som kan matcha vårt trätak och de andra tapeterna i sovrummen. Jag behöver snart bestämma mig. Så kul!