oktober 2014

Höstpyssel

 
 
Önskar er bara en fin fredag och att ni får en skön helg. Själv ska jag fixa naglar, på atsmakontroll med min son och packa för tjejhelg med spa och Ullared. Inte så jobbigt direkt, ska bli superkul! Ullared får jag ladda för, men det ska nog gå en stund. Brukar få lätt panik när det är mycket folk 🙂
 
Burkarna på bilden skulle min granne slänga så de fick jag. Fyllde dem med löv, nypon och ledljusen som inte kan brinna på riktigt. Ha en fin dag!
 
 
Kram Lotta

Höstpyssel Läs mer »

Mörker

 
Ljus här 
 
Jag vet att många skulle vilja hoppa över den här perioden som kommer nu, själv är höst en riktig härlig tid för mig. Nu kommer jag ut en stund varje dag och det gjorde jag även på förskolan så det är lite lättare då. Idag njuter jag av tända ljus i regnet och jobb inne, skulle gå ut och täcka golvet i nya verkstaden så jag kan sprutmåla men det är lite ruggigt så jag gör annat.  Ska gå en promenad med min bästis i eftermiddag trots regnet. Det brukar vara skönt.
 
Kram Lotta

Mörker Läs mer »

Kaffe hos mamma

 
Jag skulle sätta mig imorse och jobba så fick jag en sådan längtan att åka till mamma. Där finns alltid någon som lyssnar, kaffet är alltid påsatt och tända ljus. 
 
 
Jag har en sådan förmån som har mina bästa föräldrar så nära. Jag ska vårda det lite bättre. Jag har fått igång mamma att röra på sig så hon skulle åka och simma så det blev en timme vid köksbordet. Min mamma, världens bästa som gör allt för oss barn och nästan aldrig tänker på sig själv..vilket jag önskade hon gjorde mer.
 
 
 
 
Mamma är en stor del av det gått bra för mig. Hon ger den där hundra procentiga grundtryggheten och hjälpt mig mycket när jag fart omkring. Sedan tillhör hon den gamla stammen som helst skulle önska jag vore hemma förjämnan, men hon vet att det går liksom inte stoppa Lotta när hon är igång 🙂
 
 
 
Nu blir det jobba av på kontoret, musik och tända ljus.
 
Tipsar också om att Boozt börjat sin Mid Season rea HÄR
 
Kram Lotta
 
 

Kaffe hos mamma Läs mer »

Gott rödvin

 
Jag fick förfrågan om jag ville provsmaka ett rödvin och det säger jag inte nej till. Vi dricker ett glas rött några dagar i veckan här hemma och det är alltid roligare om man hittar gott vin. 
 
Detta var mitt i prick ett Lottavin, och bra pris också 69:- , jag är ganska kräsen om man säger så. Detta Ricossa Barbera d’Asti  nr 78285 skulle jag gärna bjuda på till en kötträtt eller tex. pasta. 
 
 
 
Vinet förklaras som ”Doften är frisk, ungdomlig och fruktdriven med inslag av hallon, lingon och körsbär i kombination med blommiga och örtiga toner och en touch av ek. Smaken är torr, frisk och ungdomlig med inslag av lingon, tranbär och körsbär, med viss kryddighet och fat. Eftersmaken är mjuk och balanserad med god längd” hade inte kunnat säga det bättre själv :)))
 
Så om ni behöver ett gott rödvin som inte kostar skjortan så lovar jag er att detta var supergott, värt att prova. Jag kommer definitivt köpa det igen. 

Kram Lotta

Gott rödvin Läs mer »

Promenader i regn och blåst

 

 
Höst är min årstid, jag gillar när det regnar och när solen lyser på alla löven. Jag gillar när när naturen byter färger och när jag får klä på mig mer kläder. Å jag älskar mössa!! 
 
 
Jackan från Ellos fick bli min nya promenadjacka, jag ska försöka gå nu så ofta jag bara kan och det krävs bra kläder för vi ger oss ut i regn som snö. Jag får sådana där kuponger på posten med bra rabatter som man kan använda.  Jag har letat efter en jacka som går upp till näsan. Min jacka från Stadium har gjort sitt efter 4 år den håller inte vätan borta längre, den här kändes riktigt bra och lagom tjock och så vill jag ha mer färg så jag syns.
 
 
 
 
Handskarna köpte jag på sommarrean, de är lite tunnare än vinterhandskar så de passar bra nu och så sköna vandrarkängor med sula i som passar mina fötter. Fast än så länge går jag mest i gympaskor. 
 
När man inte fryser då är det underbart att gå med en vän, även om det krävs pannlampa och reflexväst. För vi pratar så mycket så vi märker inte ens att vi gått 6 km. Idag jobbar min vän hemma så idag blir det en date med promenad. Jag gillar att mina promenadvänner struntar i dåligt väder, vi går i alla väder.
 
I samarbete med Ellos 
 
 
Kram Lotta

Promenader i regn och blåst Läs mer »

Barcelona vilken stad

 
 
 

 
 
 
Barcelona var en fantastisk stad att gå i en dag. Jag älskade de gamla gränderna mest där man kunde slå sig ner på ett torg och titta på folk och dricka cava. 
 

 
Jag och min nyfunna vän Anette tog dagen som den kom. Vi promenerade, shoppade och drack cava och bara hade det bra. Jag är så disträ så jag kom inte ihåg att jag skulle få besöka Barcelona förrän dagen innan vi åkte. Jag tar livet som det kommer så det blev ju en rolig upptäckt. 
 
 
 
 
På kvällen kändes det ändå bra att åka hem till lugna och fina Sitges och där beställde jag in en tallrik skaldjur, så mycket mat det blev bara till mig. 
 
 
En riktig härlig dag som jag fick uppleva med någon som jag tycker väldigt mycket om. Jag hoppas att det blir fler sådana resor med Anette i framtiden, vi är båda så lika när det gäller nyfikenhet, mat och tankar. Så glad att jag åkte.
 
 
Kram Lotta
 
 

Barcelona vilken stad Läs mer »

Lökarna i jorden

 
Kläder här, mössa här 
 
Idag kom lökarna i jorden, skulle kunna tänka mig några till, men det viktigaste ut med berget är klart. Man blir så glad på våren när de kommer upp. 
 
 
Jag sitter och planerar något kul på höstlovet för mig och barnen, kan tänka mig en sväng till Örebro som är en favoritstad för mig eller något annat kul. Vi får se vad vi hittar på, kanske mormor vill ut och åka igen.
 
 
Jag har verkligen haft många roliga resor detta år och upplevelser och till helgen blir det ytterligare ett, jag ska på asia spa i Varberg med alla mina 40 åriga tjejkompisar som fyller i år. Vi ska ge det till varandra istället för presenter. Så det blir snart att packa väskan igen.
 
Nu ropar han att maten är klar, bäst att komma. Ha en fin kväll mina fina bloggläsare. 
 
P.s HÄR kan du vinna biljetter till MÅBRA kväll
 
Kram Lotta
 

Lökarna i jorden Läs mer »

Trädgården är terapi för mig

 
Jag tycker om att pyssla med saker i min trädgård, det är som terapi för mig. Ibland har jag fått höra att jag gör så mycket och borde lugna ner mig så jag inte går in i väggen, men nu har jag fått det förklarat för mig.
 
Jag har lite högt dopamin vilket betyder att jag mår bra av att det röra mig. Lite stress är i och för sig inte farligt det är brist på återhämtning som är livsfarligt. När jag pysslar så är det kravlöst vilket inte leder till att jag känner mig stressad. Vore det istället saker som jag gör under stress och för att det är krav och det blir för mycket då är det inte bra. Sedan har jag skaffat mig tid att bara vara här hemma till att motionera, gå i skogen eller bara ha tid att sitta med mitt kaffe i min vardag.
 
 
 
Skor hittar du här
 
Det är väldigt skönt att få sådana förklaringar till varför vi är olika. En del tycker om att sitta still med en bok eller titta på film, det gillar inte jag.
 
 
Kram Lotta
 

Trädgården är terapi för mig Läs mer »

Hotellet i Sitges

 
I Spanien fick vi sol , åtminstone några dagar så vi kunde ligga och sola. Så himla härligt att få det ända in i oktober. 
 
 
 
Hotellet låg längst bort på strandpromenaden och det blev 3 km promenad in till Sitges när man ville gå för shopping eller på morgonen när vi hade våra promenader.
 
När solen gick upp och vi satt där på stranden då fick man en sådan rysning genom kroppen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inne i Sitges var det toppenfint, men jag lyckades aldrig få med mig kameran in dit. Jag skulle gärna vilja komma tillbaka för att besöka Barcelona igen. I Sitges bodde man lite lugnare men fortfarande mycket butiker och restauranger. 
 
 
 
På kvällen från balkongen var det så här vackert.Längtar tillbaka efter alla tjejerna.
 
Kram Lotta
 
 

Hotellet i Sitges Läs mer »