Räksoppa

När jag var i Spanien så pratade vi om kostens betydelse för kroppen och att man bör äta mer fisk och skaldjur för att få i sig omega 3. Så nu ska jag försöka planera in det mer i vår vardag. Vi gillar fisk och skaldjur och jag vill lära mig att våga laga mer mat här hemma. Ni brukar gilla recept så jag hoppas kunna bjuda på mer recept framöver.

Ny skärbräda från Ellis Corner

En del säger att det är dyrt med skaldjur och fisk och visst det kanske det är, men om man jämför med pizza, godis osv så är det bättre att lägga pengarna på bra mat än åka till Mac Donalds osv tänker jag.


Idag blev det räksoppa, vi hade räkor och musslor i den och så lite vitlöksbröd till för den som ville.
Receptet hittar du HÄR
I samarbete med Matklubben
Kram Lotta













