Londonshopping

Jacka här, tröja här, byxor här, skor här och väska här

(Alla bilder lilla resekameran)

Sista dagen var det shoppingdag i London. Då hade barnen och jag kollat in lite vad vi kunde tänka oss att köpa. Elin hade fått vila benen lite från dagen innan när vi mest bara åkte buss.

Vi tog alla sikte på Regent street och kolla in affärerna där. Philip tittade mest efter ett nytt fotbollsställ och Elin ville till den andra Primark affären (finns två på Bond street) Jag ville till Michael Kors och Zara och Kalle ville kolla mest lite på allt möjligt.

På Hollister finns det alltid så mycket snyggt. Philip hittade tre t-shirtar där.

Sedan bar det av till Michael kors och kolla in skorna som jag har funderat på. Där inne finns också mycket fint. men jag är mest intresserad av deras skor och så lite smycken.

Dessa skor som också finns här  fanns i butiken i min storlek. Så dessa blev det till sommaren. Efter att ha köpt två par skor på resan så var det inget mer som jag kikat på så jag följde med Elin resten av dagen. Jag är en sådan person bestämmer mig innan vad jag köpa och spontanshoppar sällan.

I London hade magnolian slagit ut och det var så vackert med alla träd som blommade. Elin och jag gick omkring i flera timmar men sedan fick vi gå hem. Hon hade så ont i sina ben som inte har så mycket muskler ännu så det gjorde ont för henne. Jag shoppade en till sak på vägen hem som jag visar lite längre ner som jag har letat efter.

När vi hade vilat på rummet en stund och alla var tillbaka så var det dags för dagens lunch. Vi hade spanat in Burgers and lobster i området Mayfair där vi bodde.

Vilken hit! Maten var gudomligt god. Vi som älskar skaldjur i vår familj. Du hittar restaurangen här. Man kan inte boka bord där så man får antingen vänta en stund eller hoppas på tur. Vi fick sitta i baren och äta men det gick toppen. Ett ställe som vi absolut skulle vilja äta på igen. Jag skippade pommes och åt två sallad till istället.

Efter middagen tog Philip med sig sin pappa för att leta present till hans tjej så då satte Elin och jag oss på ett cafe de Pierre som ligger i Mayfair här och jag åt min första godsak. Vi delade på en tårtbit med hallonsmak. Mums.

Sedan blev det dags för att göra sig fin igen och gå ut och äta. Jag hade på mig mitt tredje shoppingfynd från Zara. Hittade äntligen en kappa, den första jag äger. Himla snyggt med kappa om man ska klä upp sig och denna kommer jag kunna ha länge.

Vi styrde kosan mot Picadilly Circus och äta på Jamie Olivers Diner här. En restaurang med lite av varje och lite coolt ställe så där med bra priser.

Vi fick ett bord med utsikt mot Picadilly. Alla var så mätta efter dagens lunch så det blev sallad för oss alla.

De andra valde också varsin efterrätt men jag var så mätt efter all mat. Hemma kör jag ofta fasta fram till lunch men eftersom vi rört oss så mycket har det ändå gått bra med all mat och äta lchf i London har gått toppen.

På vägen hem till hotellet så gick vi glada och lyckliga för allt vi fått vara med om. Så skönt att kunna komma iväg och att vi slapp besöka sjukhus och få känna oss som en vanlig familj. Den här resan gav och glädjen tillbaka och det känns som rädslan försvann för det som hänt sista tiden. Att våga tro och hoppas att allt kommer bli bra igen. Vi är så nöjda och glada att allt gick så bra. Sista dagen vaknade vi bara och då var det dags att åka hem till landet igen.

Kram Lotta

Adlinks

Kommentarer

Tack för din kommentar, den publiceras efter granskning.

22 reaktioner på ”Londonshopping”

1. Härligt att ni kom iväg på resan och att allt gick såå bra. Det är ni alla verkligen värda❤️ Underbara London, vi var där för två år sedan och är alla överens om att det är en stad vi borde besöka snart igen. Dina fina bilder har gjort oss riktigt sugna, så få se om det blir en resa dit snart😉 kram😍

2. Vill bara " rätta " lite i det du skriver..
    Varuhuset heter Primark o restaurangen Burgers and Lobster..finns på flera ställen i London o även i Stockholm..
    Härlig resa, åker själv t London varje år..Finns hela tiden nytt att se och uppleva

3. Åh vilken resa!
    Vi har själva pratat om en weekend (utan barn) i London och efter dina inlägg känns de ännu mer givet!
    Tack för alla tips på restauranger och rundturer 🙂 Härligt ni är glada igen!

4. Åå vilken snygg jacka, är själv ute efter en sån men har inte hittat nån jag gillar, ofta är de så långa….har ingen Zara affär i närheten men man kanske kan skicka efter den, var den normal i storleken?

/Marlene

5. Åh har också varit inne på att köpa den kappan. Behöver dock beställa. Hur var den i storleken? Har du samma som du brukar?

6. Tips på bra o prisvärt hotell …..Standarden är ju inte som i Sverige precis…
    Elysee hotel…Corus…Ligger ca 50-100 m fr Lancaster Gate ( tunnelbanestation )
    Har bott på båda, ingen lyx, men rent o fräscht o nära tunnelbanestationen o Hyde Park…

7. Vilken mysig resa ni verkar ha haft! Jag är så glad för er skull att ni fick njuta hela familjen. Grymt fin shopping också :-)jag inser vid varje inlägg att du och jag har exakt samma klädsmak. Du är en inspiration för mig, inte bara det gäller kläder och inredning, utan även hur man tar sig igenom "tuffa" tider. Jag vill att du ska veta att du genom din blogg även hjälper mig att tänka rätt när det är tungt. Fortsätt att vara precis om du är! Kram