Mer från staden Montpellier

Annonssamarbete med Fran.fr

Jag tänkte jag skulle fortsätta att visa bilder från fina Frankrike och staden Montpellier i samarbete med France.fr. Efter jag varit på den mysiga matmarknaden blev det kaffe på hotellet innan det var det dags för dagens lunch. Jag åt så mycket god mat på min resa, inte lchf men jag ville ändå prova lite av det som bjöds.

När vi kom till den mysiga restaurangen Refectoire des Arceaux som låg precis brevid hotellet så var menyn framställd och allt på franska. Efter lite teckenspråk och spanska så fick vi in så god mat på bordet.

Jag fick in en soppa med brödlock, jag tror det var hummer i 🙂ni som kan franska kanske vet vad jag beställt. Gott var det i alla fall. En restaurang att rekommendera till er alla med en trevlig bakgård.

Väldigt roligt att resa med dessa danska tjejer också och se hur de jobbar med sina sociala medier. Du hittar Julies blogg HÄR och Sofies blogg HÄR . Det blev en hel del engelska på resan för vi hade lite svårt att förstå varandra, men det gick bra.

Efter middagen mötte vi upp vår guide som följde med oss runt i Montpellier. Hon berättade om den botaniska trädgården Jardin des plantes, vi gick förbi den medicinska fakulteten och så fick vi gå upp i Arc de triomphe. Guiden hade nyckel dit så några trappor upp så fick jag stå där uppe för att se ut på utsikten. Så mäktigt!

Där ifrån såg man hela Place royal du Peyrou. Vilken utsikt alltså.

Där stod en liten pojke och matade alla duvor och det såg så mysigt ut.

Vi fortsatte in i staden och överallt finns mysiga fik och restauranger där vi stannade för att köpa smoothie.

De gamla gränderna i de äldre områdena blev favorit för mig. Här kan man gå och vandra länge. Ni ser, det är så himla fint.

På det stora torget kan man åka karusell eller ta det lilla tåget som tar en runt i staden.

Kvällen avslutades helt perfekt med en annan restaurang som låg nära hotellet. Restaurag Le ching , helt fantastisk mat där också och det här var bara förrätten. Allt så snyggt upplagt.

Hoppas detta ger lite inspiration att besöka Montpellier, så väl värt ett besök.

Mer tips i Frankrike hittar ni HÄR och lite mer från resan kommer senare.