Besöka London

(Alla bilder från min lilla resekamera)

Nu är vi hemma igen från en härlig Londonresa, allt har gått så bra och vi har haft det så härligt. Våren mötte oss i London och här kommer det första inlägget från dag 1.

Vi landade i London redan kl 9 så en heldag fick vi på onsdagen. Vi reste från Linköping med KLM och bytte i Amsterdam, det gick smidigt och bra och skönt när man har nära hem efter en resa. Vi hade valt samma hotell som förra gången i området Mayfair. Läget är så bra och nära till allt. Vi landade på London City och tog en taxi denna gången. Den här gången ingick frukost på hotellet, det kan man boka som man vill, men det är dyrt att köpa till.

Hotellet heter Mayfair Holiday inn här  och den här gången hade vi två dubbelsängar på rummet. Alla sov gott.

När vi kom fram åt vi först frukost på hotellet och sedan gav vi oss ut på promenad. När det började kurra i magen så  hitta vi en fin liten restaurang som hade fått national fish and ship awards så där blev det lunch. Du hittar stället här

Jag åt en sallad som var supergod och Kalle åt krabburgare. Barnen tog fish and ships och den fisken var en bästa vi ätit i London. Fick smaka en bit jag med för måltiderna var stora.

Sedan blev det lite shopping för ungarna, de hade egna pengar med sig. Tur vi har en pappa i huset som också gillar affärer. Han och Philip gick lite själva emellanåt. Jag hittade också en sak, förutom strumpor då.

Jag hittade skorna som jag tycker är så fina, ett par espadrillos från Gant .

Elin gick och tittade på Victoria Secret, men där blev ingen shopping. Hon fyndade mest på Primark.

Efter vi vilat oss några timmar var det dags för middag på kvällen. Vi valde tapas och restaurangen som vi även besökte min 40 års dag.

Restaurangen heter El Pirata här och har också gudomligt god mat och fått många awards. Vi hade bokat alla restauranger på kvällarna långt före jul för att slippa springa omkring och leta bord. Det var himla smidigt och skönt. Priserna i London är däremot inte till vår fördel, det mesta är dyrare än i Sverige pga av pundet är starkare.

På kvällen somnade vi gott efter alla promenader och det kändes så himla härligt att få uppleva allt detta igen efter det vi varit med om.

Imorgon bjuder jag på dag 2, då har vi upplevelser hela dagen.