Resor

Färjan till Meganisi

Då kör vi sista inlägget från Lefkas. Dagen innan vi åkte hem från Lefkas så var det en solig och fin dag. Vi gick till hamnen som var nära vårt hotell och tog färjan till Meganisi.

Fina byn Nidri som vi bodde i

Färjan kostade knappt 20 kronor och det var ett billigt och bra sätt att transportera sig för att se en ny ö. Det tog bara 25 min att åka dit.

Vi stannade kvar i området där färjan kom in och utforskade först den lilla staden Spartochori. Helt ljuvligt litet ställe att gå runt och titta i och ett cafe som ligger med utsikt ut över havet.

Sedan började vi att vandra och hade egentligen ingen plan mer än att gå omkring för att se naturen och bada.

Det blev ca 1,2 mil som vi gick runt och i lågsäsong så fanns det nästan inga turister på de ställen där vi gick. Bara den gröna vackra naturen.

Vi träffade på lite djur, hästar, åsnor och getter.

Badade i klarblått vatten. Ljuvligt.

När vi kom tillbaka till färjan så fanns det en mysig restaurang precis vid havet där vi satte oss och åt en god lunch och så kaffe. Sedan åkte vi hem igen och då var klockan bara 13. Eftermiddagen tillbringade vi solstolen och kände oss nöjda efter att rört på oss hela förmiddagen.

På kvällen fixade vi ordning oss för en ny middag.

Sista kvällen unnade vi oss lite extra fint med drink och lite lyxigare mat men annars gillar jag riktig grekisk mat bättre. Kul ändå att prova lite olika ställen.

Sedan var det dags att åka och hem och den dagen var det regn så det kändes ändå riktigt bra. Gissa vem som glömde passen i säkerhetsboxen? Jo men visst gjorde vi det men som tur var hann en taxichaufför plocka upp dem och komma och lämna dem på flygplatsen innan vi flög hem. Puh….det händer alltid något när Kalle och jag är iväg.

Nu har vi ingen mer semester bokad Kalle och jag men kommer säkert hitta på något annat framöver. Nu ska jag först göra varsin kul grej med barnen.

Ikväll har jag beställt en matta till växthuset och ett litet växthus som vi kan ha inne i växthuset med alla vinterförvaring av träd. Ska bli lite fint där inne och så smycka kronan osv Det får jag visa senare.

Kram Lotta

Färjan till Meganisi Läs mer »

Utflykt på Lefkas

En av dagarna hyrde vi bil på Lefkas för att se oss omkring. Det brukar vara jag som kör bil för Kalle gillar inte köra bil och jag tycker det är kul. Vi hyrde bilen på Avis i Nidri. Här nedan är en liten karta på ungefär hur vi åkte.

Första stoppen var i den lilla byn Sivota, vi där ganska tidigt så vi tittade oss bara omkring en liten stund men såg att det var ett ljuvligt litet ställe.

Att annat ställe som är väldigt vackert är Vasiliki, här ser ni den lilla byn som är populärt för vindsurfare.

På vägen ner till de populära stränderna så stannade vi vid utkiksplatsen och den är magisk vacker. Vi åkte ju i lågsäsong så det var lugn trafik och lite människor överallt.

De två kända stränderna på Lefkas är Porto Katsiki och Egremmi beach och vi valde att bara besöka en av dessa denna gång. Porto Katsiki blev badstoppet för dagen och stranden var så vacker.

Vattnet är alldeles turkost och lite mindre turister i lågsäsong.

Jag älskar att uppleva allt med Kalle. Vi har gjort så mycket tillsammans och tagit oss igenom saker så det är en sådan glädje att få ha de stunderna tillsammans med honom.

På vägen vidare norr upp så stannde vi och år lunch. Här tar allt sin tid så jag tror vi satt 1,5 timme och väntatde och åt. Så skön stund när livet får ta tid.

Ett av stoppen blev i den lilla byn Agios Nikitas, den pärlan får ni inte missa på Lefkas. Blev kär i den byn och skulle gärna vilja bo där om vi kommer hit igen i framtiden.

Här blev det ett stopp för kaffe, glass och ouzo för Kalle. Det är så svårt att visa stämningen på bild men här ville man stanna länge.

På vägen hem stannade vi vid vattenfallet utanför Nidri by där vi bodde. En häftig upplevelse även om det inte fanns så mycket till vattenfall att titta på. Dagen efter började regna i två dygn och så sedan kanske det blev vatten.

Vi avslutade dagen med en drink och sedan gjorde oss iordning för kvällen.

Förr var ute och åt mycket på restaurang men nu för tiden vill vi mest vara hemma. När man är utomlands får man klä upp sig och gå ut varje kväll. Då har man sparat ihop de där pengarna för att unna sig och sitta och prata och uppleva allt tillsammans det är fint. Det var bra för oss. Man behöver kontraster.

Gammal blus här

Nu när barnen har flyttat hemifrån så är det bra att göra saker tillsammans och känna att man tycker om varandras närvaro efter så många år.

Sedan regnade det i två dagar men en förmiddag var ute och gick, ja vi gick ganska mycket varje dag för det är något vi också tycker om. Vi går inte på gym osv men vi vandrar och går gärna. Imorgon får jag tipsa om den sista lilla utflykten vi gjorde innan vi åkte hem.

Idag blir det jobb i klädaffären, kvällsöppet och det är dags för mig att snygga till mig. Jag tycker det ska bli en så rolig dag. Jag kommer snart gå på ett lite längre vikariat där några dagar i veckan när min kollega ska opereras och beräknas vara borta ett halvår. Det blir bra för mig.

Ta hand om er

Kram Lotta

Utflykt på Lefkas Läs mer »

Fint hotell vid havet

Jag har varit ute på morgonen och mött hösten är på landet, magiskt! Nu är jag så redo för höst och känner ett sånt lugn inom mig. Den här resan har gjort gott för oss. Nu ska jag dela med mig lite vad vi gjort och ni är många som varit nyfikna på hotellet.

Vi bokade vår resa genom Apollo till Lefkas. Hotellet heter Orion och ligger i Nidri. Vi åkte från Norrköping vilket är nära hem för oss och är så smidigt.

Vi blev överraskade över att hotellet var så fint och gemytligt. När vi bokade i maj fanns bara ett rum kvar så det är ett mycket populärt hotell och många som vi pratade med kommer tillbaka år efter år.

Hotellet ligger med stranden precis utanför, där kan man både ligga vid poolen och vid stranden. När vi var där nu fanns både gratis solsängar och solsängar man får betala för.

Vi åkte väldigt sent på säsongen och har också haft regn i två dagar så det får man räkna med, men vi har ändå hunnit allt vi ville. Solat, badat, latat oss och gjort utflykter.

Vårt rum var stort och fräscht och vi hade ett rum mot trädgården, de med balkong ut mot havet är finast men går fortast åt.

Jag kommer aldrig med på bild så jag får fota i spegeln. Gammal klänning

Vi är så nöjda med både läget nära stranden och mitt i Nidri med alla restauranger så vi kan gärna komma tillbaka igen. Här trivdes vi så bra. När det regnade satt vi där borta och läste böcker.

Frukostbuffen var också bra och fanns det vi gillade med omelett och bacon osv

Jag tog första koppen kaffe vid havet varje morgon de dagar vi hade sol.

Åker man sent på säsongen behöver man inte trängas med med så mycket turister och det är lagom varmt så man kan röra sig men man får räkna med regnskurar också. Det var sandstrand men stenar i vattnet så badskor kan rekommenderas.

Vi har varierat våra dagar med att bada och sola och ut och titta oss omkring. Det berättar jag mer om i nästa inlägg.

Nu är vi så glada att vara hemma igen och fått så mycket energi och lugn av att åka bort en stund.

Har roliga jobb framöver som ska göras och kvällsöppet i klädaffären. Ser fram emot höst nu.

Kram Lotta

Fint hotell vid havet Läs mer »

Utflyktsdag på Gotland

Här kommer lite fler bilder från Gotland och vår dag på ön upp till Fårö. Jag har inte fotat på varje ställe men skriver lite i texten vad vi gjort.

Vi åkte på västra sidan upp från Visby och första stoppet var Krysmyntagården. Där hade de inte hunnit öppna men vi kunde gå runt och kika i trädgården.

Peter och Kalle följer med på allt, älskar män som också gillar utflykter. De här två är lika. Gillar fixa hemma, bygga och laga mat osv

Vidare upp på västra sidan besökte vi Rauken Jungfrun och Blå Lagunen, vackra platser. Jag körde bilen och de andra var kartläsare. Jag är ju van att köra bil sedan förr då jag körde runt och gjorde reportage.

Sedan tog vi färjan över till Fårö där vi åkte omkring och tittade lite och stannade för lunch på Fårögården.

Här säger Kalle säkert någonting tokigt jag brukar göra. Kalle är alltid den ordentliga, skötsamma och jag den tokiga. Bra kombo kan man säga. Tänk vad Kalle fått vara med på mycket för man varit lite galen genom åren.

Fårögården hade väldigt god mat och jag passar nästan alltid på att äta Chevréost om det finns, fisk eller sallad.

Så god mat.

Innan vi lämnade Forö så åkte vi och försökte att puta omkull raukarna i Langhammars. Det var ingen lätt uppgift.

Älskar att resa med Kalle och att vi funnit så fina vänner. Det är skönt när man har samma tempo också, man hoppar ut och kikar på saker en stund och sedan åker man vidare.

När vi kom hem från Fårö så vilade vi oss en stund innan det var dags att gå ut och äta. Jag kan verkligen rekommendera Visby och Gotland i slutet av augusti. Inga köer till färja osv eller trångt någonstans. Det passade mig så bra. Nu får vi vänta ett helt år innan vi träffar våra vänner igen och vi ska till Björkliden. Det blir en lång väntan.

Nu ska jag lata mig hela kvällen, Kalle tog en bastu och jag har både badat i sjön och spabadet. Det fiskas kräftor så vi får se om det blir någon fångst. Det har åskat och regnat här så nu fick jag stänga av datorn en stund.

Allt gott bästa bloggläsare

Kram Lotta

Utflyktsdag på Gotland Läs mer »

Gotland med fina vänner

Nu är jag hemma igen efter en helt underbar semester med våra vänner från Norbotten. Nu har vi känt varandra i över 10 år och när vi träffas är det som vi sågs bara för några dagar sedan. Vi är så lika. Samma intressen, samma rytm, samma omtanke om varandra osv

Stickat här

I år blev vår resa tillsammans till Gotland, jag har inte varit här sedan Elin blev sjuk och vi fick sitta på akuten. Det var verkligen härligt att få komma hit igen och se allt vackert.

Visby är en sådan vacker stad, helst innanför ringmuren.

Vi bodde på Gutebagge hotell och det var toppen. Lätt att ta sig från terminalen och bara kliva ut på Visbys gator. Billig parkering en liten bit där ifrån.

God och mysig frukostavdelning.

Jag gick morgonpromenad varje morgon för att se solen gå upp och platsen vi var på när Elin hade så ont. Tog över den platsen och ersätta den med bra minnen.

Vi har gått i många mysiga små butiker inne i Visby tex Prima. Kalle och Peter har varit med och kikat och tittat är också tyckt om allt vi gjort. Så skönt med två män som också tycker om att strosa och vara med på allt och är så lika.

Vi har plockat med oss några vackra stenar som vi kan titta på och lägga på ljusbrickan i höst.

Jag köpte mig en fin plansch som påminner mig om allt fint jag har i mitt liv och alla de människor som betyder mycket för mig och funnits omkring mig i med och motgång.

Det blev glass på Glassmagasinet i hamnen, nästan som en hel lunch.

Första kvällen blev det en öl mot en solig husvägg. Vi haft så fint väder! och skönt att åka i slutet av augusti när det inte är så mycket turister. Inga köer.

Vi har tagit oss en fika på mysiga caféer och vilat benen. Sovit en stund på dagen om det passat en stund på kvällen innan vi gått ut igen.

God lunch i hamnen

Fina kvällar med solnedgång och middag på restaurang. Det har varit så fina dagar. Jag ska visa mer bilder imorgon från en dagarna när vi var ute och åkte upp till Fårö.

Vi är så otroligt glada över vår vänskap och även om vi bara ses en gång om året så är den så otroligt värdefull. Nu ska vi åka och hämta hem våran Pettson vovve som varit hos farmor och farfar. Jag jobbar på måndag med sedan många lediga dagar och jobbar hemifrån. Här ska målas staket osv och vi ska köpa kängor till våra vandringar framöver osv I helgen ska vi fiska kräftor och fortsätta på uteköket.

Allt gott bästa ni

Kram Lotta

I september kommer ni få se mycket stickat här, som den här tröjan här och sköna jeans här

Stickat HÄR och höstjacka HÄR

Ellos rabbatkod ,ARSTIDERAUG25 ( prova er fram vilka varumärken)  33% på dyraste varan och/eller 5% på redan rabatterade produkter.

Gotland med fina vänner Läs mer »

Åka till Astrid Lindgrens Värld

Vilken rolig dag vi fick och vilket väder. Vi kom till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld när det öppnade, skönt att ha nära och syskonbarnen hade sovit över hos oss och Elin med.

Vi började med att hälsa på Pippi Långstrump och leka där. I början när vi först kom in kändes det som mycket folk men sedan fanns det gott om utrymme i parken.

Alla hus och alla miljöer är så fint gjorda så det finns mycket för oss vuxna att uppleva och titta på med.

Vi lät barnen styra det mesta och ville de leka någonstans så följde vi bara med, sedan tog vi dagen som det kommer.

Våran gulliga dotter var ju också med och jobbar på förskola så hon är van med barn. Mysigt att ha med henne också.

Att få uppleva saker en hel dag utomhus är mycket lättare för min hjärntrötthet. Då klarar jag alla intryck mycket lättare. Vi hade så roligt.

Vi hade en skrinda med oss så ibland kunde barnen få åka med en liten bit. Vi åt pannkakor till lunch för det var önskemålet och så blev det varsin klubba i Karamellfariken men sedan vid 16.30 var det trötta barn och vuxna som tackade för oss.

Då hade vi tittat på så många föreställningar och lekt hela dagen.

Astrid Lindgrens värld är så fint och roligt så hit kommer vi gärna tillbaka. Vi har ju nära hit och jag åker ofta till Vimmerby och handlar mm Att ge en upplevelse i julklapp till syskonbarnen är ju verkligen roligt även för oss vuxna.

På kvällen kom sonen som har sovit över här inatt. Han har åkt vidare med buss till Kalmar. Jag har klippt gräset och lite annat och ska fortsätta att mest lata mig ikväll. Det är en sådan fin solig dag med många bad här hemma. Imorgon blir det en ny utflykt som ni ska få läsa om det tar vi då.

Ha en fin dag bästa bloggläsare.

Kram Lotta

Åka till Astrid Lindgrens Värld Läs mer »

Att ha en bästa vän

Att ha en bästa vän är en av de finaste gåvorna i livet. Någon som man delat sin barndom med, tonår med, som man har berättat alla hemligheter med. Gjort alla galenskaper i sin ungdom med.

Våra familjer har fått dela semestrar ihop, våra barn har alla somrar och vintrar tillsammans när de var små, våra liv vi byggt upp på varsitt håll men delat med varandra, våra föräldrar som umgås, alla glädje och all sorg. Det finns ingenting i mitt liv som rör mig som Maria inte vet om. Med henne behövs ofta inte så många ord om saker och känslor, hon bara vet.

Vi delar allt och oftast väldigt mycket känslor. Hur vi mår, hur vi har det, hur vi upplever saker, hur vi kan tänka, göra saker annorlunda. Vi lyfter det som är bra, det som är dåligt. Vi skämtar och skrattar mycket.

Vi har alltid varit väldigt olika men ändå väldigt lika. Vi har format varandra och började tidigt i livet att förstå att vi kan påverka våra hjärna för att må bra. Jag har alltid varit mer driven, velat mycket. Maria mer lugn och nöjd. Numera lever vi ganska lika liv.

För mig är hon trygga punkten i livet som förstår allt, som redan vet hur jag känner och mår utan att behöva förklara. Hon har samma känsloregister som mig och väldigt positiv livssyn. Hon känner också mycket.

När jag flängt runt och testat massa olika saker så har hon alltid funnits kvar, trygg och stabil. Precis som min man. Hon har hejat på mig trots galenskaper, beundrat mitt driv, stöttat när jag fallit och misslyckas. Aldrig dömt. Vår vänskap är så enkel. Ni vet när man är med människor och man kan prata med om allt, aldrig känna sig missförstådd och kan vara precis som man är. Här behövs inga fasader, inget att leva upp till, ingen dramatik eller avundsjuka.

Igår tog jag med Maria på spa på Starby hotell och spa i Vadstena och det var jättebra där. De har byggt ny spaavdelning som var toppen och för 695 kr så fick vi både spa och mat. Det tycker jag var var ett ok pris dagspa med lunch (inget samarbete) . Mamma bjöd min vän på lunchen i födelsedagspresent och jag bjöd på spat. Att jag berättar priset är för jag vill tipsa flera av er andra som också brukar säga ni vill åka på spa. Dagspa är toppen för det behöver inte bli så lika dyrt.

Att ligga i solstolar och bada och prata livet gör en avslappnad och glad.

Innan vi åkte hem så var på Vadstena Antik. Där fanns mycket jag skulle kunna tänka mig men handlade ingenting.

Vi var också förbi Adolfsnäs Handelsträdgård som hade växter för 50 % rabatt och även en sväng till Hermelins grönsaker innan hemfärd.

På vägen hem åkte jag över vackra Sommen och Malexander och lyssnade på sommprat. Så fort jag sätter mig i bilen så lyssnar jag på olika sommarpratare. Älskar lyssna på människors livsberättelser och jag lär mig mycket om mig själv då. Resan känns inte lika lång.

Sedan kom jag hem till solsken och landade på bryggan. Älskar mitt hemma. Kalle grillade korv, vattnade och vi latade oss. Nu har gjort mycket saker sista dagarna så idag ska jag bara vara hemma och städa och komma ifatt lite. Elin kommer hit i eftermiddag och vi ska mest bara mysa, plocka svamp och blåbär. Kalle ska förbi Ikea och hämta saker från Ikea så vi kan fixa klart köket i Sjöstugan. Imorgon blir det full fart med syskonbarnen som kommer och jobb några timmar men det tar vi då.

Ha det fint bästa bloggläsare, tack för allt fint ni skriver på mina kanaler. Ni är bäst.

Kram Lotta

Att ha en bästa vän Läs mer »

Gränsö slott och spa

Igår var det dags att hitta på något kul, så vi bokade spa i Västervik. Kalle hade aldrig varit på Gränsö slott och spa, fast jag har varit där flera gånger tidigare. Spa är något vi båda gillar väldigt mycket och varit på en hel del olika. Att åka iväg och käka lite och gå på dagspa passar oss perfekt.

När man skaffat hund kan man inte vara borta hur länge som helst men nu har vi hittat en hundvakt som tar hand om Pettson när vi är borta. Guld värt.

Kalle får köra sin sommarbil blir han glad. Roligt när det är sol och man kan åka nercabbat.

Det första vi besökte i Västervik var Erlandssons brygga men där insåg vi att vi inget behövde just nu. Det är en båtbutik som vi handlade en del saker när vi köpte vår förra båt. Passade på att köpa tvål och diskmedel som är bra att ha.

Vi älskar Västervik och är glada att det är nära dit. Så vacker sommarstad. När vi kom till Västervik tog vi först ett varv på staden. Här har vi varit mycket sedan vi flyttade till stugan och barnen flyttade hemifrån.

Lunchen hade vi bokat på Slottsholmen som ännu mer känns som vårt ställe. Här har vi firat bröllopsdagar, nyår, födelsedagar mm. Bott i flera olika sviter. Vi älskar att sitta vid havet och äta.

Fisk till Kalle och en skagen till mig. Väldigt god mat här och så trevlig personal.

På vägen ut till Gränsö stannade vi på Ljusstöperiet.

Sedan blev det kaffe och dela på en tårtbit till fikat på Gransö slottscafe. Det blåste en hel del så vi placerade oss inomhus.

Här ute på Gränsö ska vi vandra i höst/vinter finns många fina leder. På hösten har vi inte så mycket att pyssla med ute då älskar vi att ut och gå lite mer.

På Gränsö spa var det lugnt och skönt. Vi låg i en solsäng inomhus för det blåste en del , men jätteskönt skönt i poolerna. Blev så trött så jag sov en stund. Det är så avkopplande med bad och jag har så lätt att koppla av nuförtiden.Ligga i en solsäng och lyssna på alla ljud gör en avkopplad. Jag ska skaffa mig mig böcker att läsa när vi åker till Lefkas. Då kommer man vila mycket i en solsäng under ett parasoll.

Utsikten är underbar och man blir lugn och glad av att se havet. Jag älskar vara vid vatten och vara ledig med min man.

När man kör bil så dricker man ju ingen alkohol, inte jag heller. Jag dricker nästan aldrig alkohol utan mest alkoholfritt i mina glas ni ser men det blev en kaffe till så man håller sig vaken.

Sedan åkte jag hem med min fina man som hade klätt sig i kläder från Sandströms ( jobbet) Det är fortfarande så fint att göra saker med den här mannen för vi har det så bra och den där kärleken är bara ännu starkare. Allt man gått igenom har gjort en ännu starkare.

Idag ska vi börja bygga utekök. Då kommer det sväras en del skrattar Kalle och säger. Ja det bor i en liten ”Italienare” i honom då brukar vi skoja och säga. Den där milda personen kan bli lite ivrig. Så ni tänka er förr när vi båda hade mycket vilja, då kunde den gnistra kan jag lova. Men man blir äldre och lugnare och numera är vi ett så bra team och rädda om varandra. Vi är bra på kommunicera och skapa projekt tillsammans, men vi har snart 35 år tillsammans.

Nu ska jag ut på morgonpromenad med Pettson, det ska bli gräsklippning och vattning och så hjälpa Kalle. Jag ska hämta hissgardiner som kommit till Sjöstugan. Imorgon ska vi ha vänner på middag här.

Tack för att just du vill läsa om oss på bloggen

Kram Lotta

Gränsö slott och spa Läs mer »

Mamma Mia The Party i Stockholm

Här kommer lite bilder från Mamma Mia The Party. Ni är många som skrivet till mig att ni älskat att gå dit och äta och titta på showen och jag kan bara hålla med. Vilken energi och glädje! Det var SÅ bra.

Från första stund när man kommer dit, till kvällen är slut så är det fart och musik hela tiden. En grekisk fest och jag älskar Grekland.

Vi fick sitta med ett annat sällskap men det var bara trevligt. Vi kan ju prata med alla och sonen sa just att sånt här med att träffa någon att prata med som man inte känner gillar han extra mycket. Vi kom dit kl 20 och gick hem vid 24 men de timmarna bara flög iväg.

Maten var också jättegod och ingick i priset, dryck får man köpa till vid borden.

Philip och jag älskar ju sjunga och jag har sjungit många av låtarna i kören så det var bara att sjunga med så mycket man kunde.

Allt utspelar sig så nåra så man känner att man sitter i själva underhållningen. Proffsiga och duktiga och man känner att de älskar sitt jobb.

Kul att Shirley Clamp var med när vi var där och få se henne sjunga på så nära håll.

Om ni ska fira någon födelsedag eller vill komma iväg på något med ett tjejgäng osv så kan jag verkligen rekommendera Mamma Mia The Party, både jag och sonen älskade det.

På kvällen blev det ännu mer feststämning och vi fick dansa loss på dansgolvet. Så kul!

Vi är så glada för vår lilla tripp och kl 24 gick vi hem igen till hotellet och var så nöjda med vår dag. Mysigt att gå med Philip och prata livet och få vara med honom ett dygn.

Nu jobbar jag lite mer igen, blev lite mer än vad det var tänkt. Personal sjuka, resor osv så hoppar jag in. Jag ska inte säga någon mer gång att att det blir mindre jobb för mig nu som det ser ut på schemat ibland, för det blir alltid mer än vad man tror. Men jag är nöjd, älskar det jobbet. Det funkar för mig för jag har ändå ganska mycket hål och så kan jag tacka nej om jag inte kan och jag kan blogga till er på morgonen.

Kram Lotta

Mamma Mia The Party i Stockholm Läs mer »

På väg till Mamma Mia The Party

Hej fina bloggläsare nu är vi hemma igen från vår lilla tripp. Det var så kul att att komma till Stockholm och gå på Mamma Mia The Party. De är så proffsiga och bjuder på en fantastisk show. Kan varmt rekommendera om ni har funderat. Jag delar upp bilderna lite så får ni några nu och några imorgon.

Vi åkte tåg från Linköping så det var smidigt, på vägen hem var tåget försenat över en timme men det gick ju ingen nöd på oss. Philip var så snygg i tröjan som han fått av syrran i födelsedagspresent. Min fina son, älskar umgås med honom. Philip är så duktig på att resa och hitta överallt så jag kan bara hänga med.

Kul att åka iväg med Philip som mår bra nu och som börjar nya jobbet på Saab på måndag så bäst att passa på att umgås innan han har mer att göra.

När vi kom fram till hotellet klädde vi om oss för att gå ut och sätta oss på en servering.

Vi gick ut till Djurgården så det blev 20 tusen steg den dagen och så hinner man ju se och njuta lite av solen osv

Det bästa var att sitta utmed en vägg i solen med en kaffe och prata livet med sonen, sedan visste vi ju att en kul kväll väntade.

Imorgon visar jag mer bilder från Mamma Mia och vår roliga kväll. Nu ska jag ta och lata mig en stund till sedan är jag hemma imorgon så ska ni få se mer från vår lilla resa.

Kram Lotta

På väg till Mamma Mia The Party Läs mer »