Sista bilderna från Malta och St Julian

Näst sista dagen låg vi vid poolen igen, då kom barnens kusin med pojkvän dit och vi var tillsammans. Det var så mysigt att träffa dem. Mina barn har längtat efter dem och nu har vi inte setts så ofta, men snart flyttar de hem igen och då kommer de kunna ses lite oftare. Elin ska gå i skolan i Linköping också så det blir så skoj.

I poolen fanns en bar och där blev det en öl för killarna. Själv så dricker jag inte öl, det har jag aldrig gillat.

Själv tog jag en kaffe, så god. Är så gott med en kaffe på eftermiddagen och så ett glas bubbel. Hade gått ner en kilo när jag kom hem från Malta så sol och bubbel verkar min kropp gilla 🙂

På kvällen blev det byxor och höga klackar, dessa finns på bra rea, tycker de var snygga och jag tränar att gå med klack. Har ju aldrig haft det. Äger bara ett par höga innan, men man får ju så snygga ben säger min man och blinkar med ögonen. Nu använder inte jag höga skor bara för min man tycker det 🙂 utan för jag själv tycker det är snyggt men jag måste nog träna mig att gå i höga klackar.

Sedan bar det iväg med taxi till St Julian. Det är billigt med taxi på Malta och bil kör man gärna inte för de kör vänstertrafik och trafiken är ganska hetsig. Åtminstone i storstan. St Julian ligger i en av vikarna och där var det så vackert. Kan jag tänka mig att bo nästa gång om jag kommer till Malta.

Vi åt mat på Cafe Cuba och fick ett bord med utsikt över viken. Så vackert. De hade fotbollsmatch på storbildsskärm bredvid och allt var sådär underbart som en kväll på Malta kan vara. Boka bord på kvällarna så är ni säkra på en bra plats om ni är många.

Älskar att resa och få se lite av världen. Nästa resa som vi ska boka så fort flygbiljetterna släpps är New York. Elin har fått ett resebidrag från Cancerrehabfonden och hennes drömresa är dit. Vi ska åka nästa år för att fira att behandlingen avslutas. Så har du tips på boende i New York så skriv gärna en kommentar.

Jag hoppas det blir Malta igen för oss, det var så fint det lilla vi hann se. Nästa gång skulle jag vilja göra lite mer utflykter, men det här blev bra denna gång nu när Elin inte kan vara i solen så mycket under sin behandling.

Nej nu ska jag sätta lite fart här. Släppa ut höns och ta hand om sista tvätten efter resan. Jag tror mitt grus kommer idag så kanske jag kan göra färdigt sittplatsen i nya rabatten. Skulle behöva lite mer växter också, men snart ska vi till Varberg på semester och då kanske jag kan klämma in några i bilen.

Ha en bra dag!

(bilder från lilla resekameran & mobilen)

Kram Lotta

Kommentarer

Tack för din kommentar, den publiceras efter granskning.

8 reaktioner på ”Sista bilderna från Malta och St Julian”

1. New York! Underbart! Vi var där i höstas när syrran och jag fyllde 40, vi åkte med man och barn. Vi valde att bo utanför Manhattan, i Queens eller Long Island City som dom säger där. Hotellet kostade hälften av vad det skulle gjort om vi bodde på Manhattan. Vår tunnelbanelinje tog oss till Times Square på 4-5 stationer.

Kram Andrea

2. Kan verkligen rekommendera Shelburne NYC-an Affinia hotel. Bodde där när mina föräldrar hälsade på medans jag pluggade i USA förra våren. Bokade det då det var extremt prisvärt på hotels.com efter att jag lusläst reviews på tripadvisor (hotell i New york kan ju vara sanitära olägenheter ibland). Ligger mitt i smeten två gator från 5th avenue. Har för mig att det tog typ 5 minuter att gå till närmaste Macy’s. Ligger några minuter gång från Empire state building. Enda gången vi tog taxi var till brooklyn bridge då det ligger på lite fel sida av stan, kostade nog runt en 100-lapp. Jätte fräscht, stora rum, hotellet har egen rooftop bar. Varje kväll mellan typ 18-19 hade de vinkväll i lobbyn. Då serverade hotellet gratis vin till gästerna. Bara en sån sak! Åker jag till New york igen kommer jag definitivt åka dit. Man kommer inte till ett bättre hotell billigare i New york.

3. Hej!
    Var i New York förra våren för att hälsa på vår dotter som då pluggade där. Eftersom hon bodde i Brooklyn ( lugnt skönt område med bra restauranger, nära till tunnelbanan, affärer där man kunde köpa Lewiskläder till mkt bra priser, fina områden att promenera i, ölbryggeri m.m.) så valde vi att bo där också på Henry Norman Hotel. Ett fräscht, lugnt och fint hotell. Vi valde att ha en lägenhet med två dubbelsängar, badrum och kök. Vi gjorde vår egen frukost. Sängarna var sköna och badrummet stort. AC fanns. Hotellet är inte så stort, har egen rooftop samt lägenheter som ligger på taket. Man har alltså utsikt över New York. På hotellet fanns en gratis taxi som man fick använda inom en viss radie. De hade också kontakt med taxi som man kunde använda mellan flygplatsen och hotellet. Ett rent fräscht hotell som jag absolut kan rekommendera till en familj.
    Letade efter ett hotell utan heltäckningsmatta och stoppade sänggavlar då det är ganska vanligt med vägglöss i New York.
    Hör av dig om ni vill ha lite tips över saker att göra på Manhattan. Vi var där i 10 dgr inkl resan, och det var en fantastisk resa. Vi åkte med Norweigen och var mkt nöjda.
    Hälsningar Susanne

4. Wow, vilken resa ni har framför er! Kul!
    Okej….
    1. Bo på Manhattan, oavsett om det är billigare i Brooklyn eller Queens osv. Bo på Manhattan. Punkt ; )
    2. Jag har bott på sex olika hotell och ställen på Manhattan. I våras valde vi att återvända till samma område som gången innan, området runt Empire State, Madison Square Garden, Macy’s m.m. Jag rekommenderar "Hotel Metro" på 35:e gatan. Medelklasshotell med riktigt bra läge och flera tunnelbanelinjer "runt knuten". Toppläge helt enkelt.
    3. Men, oavsett var på Manhattan ni väljer att bo kommer ni tycka det är toppen för det ÄR toppen i New York!