Jag tycker så mycket om vanliga dagar, det vanliga livet och när man har en vanlig vardag. Jag tänker tillbaka på åren när Elin var sjuk och jag skulle tjäna pengar på bloggen samtidigt. Vilken oerhörd press det var dessa år. Sedan gick företaget jag jobba med i konkurs så massa pengar brann inne och ingen lön alls, sedan jobba som en tok en tid( då fanns det hur mycket samarbeten som helst), sedan kom covid och företaget gick sämre och massor av samarbeten försvann över en dag…vi hade skaffat oss två hus. Nej mitt liv nu är så, så enkelt och skönt. Jag längtar inte ett dugg längre efter dessa kickar som jag älskade förr när jag ville utveckla mitt företag och något skulle hända hela tiden.
Allt har sin tid. Nu lever Kalle och jag ett väldigt vanligt liv och kanske är det lika kul för er att följa det också, det behöver inte vara fancy hela tiden. Kalle är ju också en lugn person. Jag sa till honom för ett tag sedan att han skulle skaffa sig lite fritidsintressen med andra människor än mig, men han vill inte det. Han gillar att bara vara hemma när han är ledig. Han tycker det räcker med att jobba, träffa arbetskamrater ( han jobbar ju hemma ofta också) umgås med mig, barnen, kompisar, föräldrar osv och så våra projekt. Så länge jag är gift med dig så kommer jag vara sysselsatt sa han och så skratta vi.
Jag ska i alla fall ta upp keramiken i höst igen och börja hos en tjej som håller till bredvid mitt jobb. Jag ska bara kolla schemat lite över hösten. Jag skulle gärna kunna tänka mig att gå lite kurser men jag vet att en kollega kommer byta knäled så det blir nog fullt upp för mig ett år framåt.
Nu längtar jag efter semester igen. Vakna här hemma och veta att Kalle och jag bara får vara hemma och så hålla på här i trädgården. Bästa som finns ju. Det blir ju en tripp till Öland nu också som vi inte planerat för. Vi har gjort så mycket kul i sommar och mer kul väntar. På semestern som kommer nu ska vi bara vara hemma i två veckor, det blir så skönt. Vi håller på med uteköket men inte börjat sätta ihop det ännu. Först ledighet och sedan jobba igen och sedan semester 🙂
Igår när jag kom hem från jobbet så gjorde jag inte ett skit. Jag älskar jobba men igår var jag så trött så jag hamnade framför datorn och låg och titta på Youtube. Såklart är jag också trött, ofta. Jag får ibland höra ”sitter du aldrig still”. Klart jag gör! Jag brukar inte filma eller fotografera när jag sitter still, sover osv men jag blir lika trött som alla andra människor.
Sedan är jag en person som gillar rörelse, jag tycker om att jobba med kroppen, greja i trädgården osv men det gör jag bara när jag är pigg. Jag jobbar ca 20 timmar i veckan i klädaffären, ibland mindre och ibland mer och resten kan jag styra min tid och blogga och visa på instagram. Om jag gör något hemma och visar på instagram eller visar här så är det också som mitt jobb.
Ibland blir det tyst här och det kommer inga blogginlägg på en dag och då är det oftast för att jag behöver vila på morgonen, eller vila en dag.
Det är så viktigt att när man tittar in på andra människors liv så ska man inte jämföra sig. Alla vi lever olika, vi är i olika åldrar, vi har varit med om olika saker, vi är olika personligheter. Att jämföra sig sänker bara sitt eget mående. Jag vet att de flesta av er läser är här för att det är en mysig stund, ni känner mig bra osv Men trots detta så kommer det in nya människor helst på instagram som kan säga saker fast de inte känner mig.
Jag vill bara att andra ska förstå att jag är lika vanlig och mänsklig som alla andra. Jag är väldigt trygg i vem jag är, hur jag lever och vad jag behöver och jag kommer fortsätta leva mitt liv som jag vill och det passar mig.
Ja nog om det, nu tar vi och tittar på mina petunior istället. De som jag har odlat upp själv. Jag har massa olika, de är blev visst både röda och lila.
Några av er ville se hur det går med mitt hår. Det går framåt. Jag gjorde håret ljusare och sedan har jag inte gjort något mer. Det grå har börjat växa ut ordentligt. Jag har fått jättetjockt hår och det är säkert för att jag mår så bra.
Nu ska jag fortsätta lata mig här. Ledig två dagar igen och det ska bli så skönt. Snart väntar semester igen.
Igår for jag till jobbet i värmen i en gammal klänning från Sandströms som jag köpt i butiken innan jag började jobba där. Jag lämnade sonen och kompisar och stöket som blir när man är många. Härligt att alla vill vara hemma hos oss.
När jag kom hem så blev det många bad och Elin och Karl hade kommit. Vi grillade korv på dagen och åt glass och jordgubbar och på kvällen blev det grill.
Vi dukade på båten, det blir många middagar här ute nu för kvällssolen är magisk över sjön.
Kalle grillade kyckling och till det blev det smashad färkpotatis.
Elin och jag drack alkholfri Strawberry Daiquiri med is, så god!
På kvällen plockade vi kantareller och sedan myste inne. Elin färgade mina ögonbryn.
Klockrankan har slagit ut och blommorna är så fina
Idag dukade vi i trädgården och åt frukost till 11.30. Jag sov till 9 idag och varit så pigg idag.
Idag är det också min och Kalles bröllopsdag. Vi har varit gifta i 22 år. Vi träffades när vi var 17 och 18 år och gifte oss när vi var 29 och 30 år.
Min älskade familj, min bästa vän och Kalles bästa vän och Kalles systerdotter
Några dagar efter bröllopet åkte vi till Bulgarien som blev vår bröllopsresa. Kalle är min stora kärlek och jag är så tacksam för vårt liv som vi byggt tillsammans. En finare man kunde jag inte få och jag är ännu mer kär i honom nu än vad jag var då.
Nu ska jag ut igen och umgås med familjen. Kalle lagar pyttipanna med alla kantareller, i ska äta lite lunch. Jag har målat lite, Elin har hjälpt till och Karl har klippt gräset. Kalle fixar med uteköket. Alla gör lite vad de tycker passar och så massa bad.
Jag är som Ferdinand , jag måste ut och lukta på blommorna på morgonen. Då är jag så glad för min hund som också måste ut, ut i skogen och trädgården. Jag kan känna mig ganska grå och seg på morgonen, men bara jag stuckit ut näsan genom dörren så kommer den, glädjen, tacksamheten att få vara med.
Jag hör många som är sjuka omkring mig. Jag vet numera att jag är inte odödlig, alla ska vi såklart dö men före Elins cancer trodde man inte att det drabbar mig, det händer andra. Jag så mycket mer tacksam nu. Jag sparar på glimmers. Glimmers översätts på AI är små, ofta obetydliga ögonblick av glädje, lugn, tacksamhet eller frid som uppstår i vardagen. De är väldigt betydelsefulla för vårt mående.
Jag har plockat blåbär och några hallon till frukostgröten.
Så är det dags att jobba igen i en klänning från jobbet på Sandströms. Igår skyltade jag om dockor både i butiken och i fönstren. Philip hämtade mig i sportbilen och vi åkte genom det vackra landskapet i Kinda, utmed sjöar och fält. Doften av sommar och vinden i håret. Jag träffade så många fina människor igår, vi pratar om allt möjligt och jag är så glad för alla de mötena. Jag tänker på orden som pappa sa ”jag mår bra när jag får göra andra glada”
Här hemma känns det lite som att komma hem till sommarstugan som det var tänkt från början, kvällsolen som ligger över sjön till kl 21 på kvällen.
Vi badade och det gör att man blir piggare trots värmen. Det gör inget att jag måste jobba de varma dagarna för det är morgon och kvällarna som är bäst tycker jag när det är varmt. Ljuva sommarkväll. Ta vara på kvällen, lägg i minnesbanken.
Philip sover här och grillade och lagade så god mat till oss. Imorgon kommer två vänner till honom och ska sova här. Vi ska åka ut med båten, fixa lite mat tillsammans och sedan på lördag ska de till Valöfestivalen. Kalle och jag vill bara vara hemma i helgen och bygga på vårt utekök och mysa. Vi ska fira vår brällopsdag på vårt sätt.
Nu väntar jobb igen så jag ska fixa ordning mig här. Ni frågar mig hur jag kan vara så glad i klimakteriet, å jag vet inte. Vara ute mycket, röra på sig, jobba med mitt mindset, gå i samtal, ha en trygg och lugn vardag osv J
Hoppas du får en skön och fin sommardag: Roligt att just du vill följa med på mitt vardagsliv. Vi har torgfredag utanför jobbet, mycket folk. Blir en rolig dag.
Det regnar idag men jag visar några bilder från en annan dag när det var sol, en fin sommarkväll. Jag passar på att städa idag, det tar ca en timme att städa ordning i vårt lilla hus. Allt har sin plats, så få prylar framme som går. Det måste gå fort för jag tycker det är sååå tråkigt.
Jag lyssnar på sommarprat under tiden och vips så har undervåningen blivit klar. Min mamma har alltid jättefint hemma, prydligt och städar hela huset varje dag. När jag flyttade hemifrån trodde jag att jag var mamma tills jag upptäckte att jag är ju en egen person. Jag älskar min fina mamma men vi älskar inte samma saker. Jag älskar att gå ut, det gör hon inte hon. Det är så lätt att identifiera sig med sina föräldrar när man växer upp, men ju äldre jag blir dessto mer inser jag att jag är lite av allt.
Jag drivs av lust och att det ska kännas bra. Mamma drivs mer av borde och måste och så gillar hon städning. Jag skiter i ganska mycket måsten och borden då känns det så bra att vi bor litet nu. Att jag bara kan köra på en stund så blir det fint hemma.
Jag har försökt i så många år att bli klar, försökt att passa in och vara ordentlig, men jag är inte en person som kan ha ordning överallt. Absolut inte inomhus. Jag blir aldrig riktigt klar men någonting. Förr jobbade jag som en tok, bodde stort och hade städerska varje vecka i över fem år. Men det livet vill jag inte ha längre. Jag vill jobba mindre, bo mindre och jag vill vara mycket utomhus. Där tycker jag om att ha fint och struktur.
Idag när vi vakande var köket fullt med disk, det ligger kläder i högar osv. Jag kan tycka att det är stökigt men jag vet att hemma hos andra så är det inte alls speciellt stökigt. Jag gillar ordning men orkar inte upprätthålla det hela tiden så min räddning för att må bra i det blev att göra mig av med massor av saker och bo mindre. Bara ha det bästa kvar, hinna med myset. Ha det enkelt omkring mig och sänka kraven.
Att leva utifrån lust innebär att man kan gå ut och skita disken och stöket och istället göra det man tycker är kul. När jag fotar mitt hem och visar upp det för er då har jag städat eller plockat ordning. All röra tycker jag inte ni behöver se hela tiden för det finns här hela tiden och mycket , mycket mer nu än förr. För jag bryr mig inte om det längre.
Ett stökigt hem identifierar inte mig som en sämre person. Så som jag kände tidigare i mitt liv. Att jag var tvungen att ha ordning och vara ”duktig flicka/kvinna” för att duga. Jag ser de duktiga flickorna/kvinnorna överallt på instagram, jag ser hur hårt de sliter för att känna sig duktiga, bekräftade, sedda. Hur de också vill bli klara men aldrig kommer dit. Jag är faan bra hur det än ser ut hos mig. Jag tycker om att visa er det vackra, jag väljer det men jag vill att ni ska veta att här finns allt. Jag är lika mänsklig som vem som vem helst men jag tycker om att visa fina bilder, inte stök. Stöket får ni ett skymt av på stories ibland.
Jag är både lust och känslostyrd. Jag känner mycket och det kan ibland vara väldigt påfrestande i stora miljöer där det cirkulerar mycket människor. Det är därför jag älskar att landa här hemma och gå ut. Här kan min hjärna få vila och händerna jobba i trädgården. Det bästa med att åka till Stockholm igår var att få åka hem. Jag älskar att uppleva men utan min skog och min trädgård så fungerar jag inte.
Jag ska jobba en stund vid datorn men sedan ska jag gå ut trots regn. Jag ska plantera våra nya växter vi köpte igår och så göra lite annat pyssel som vi har pratat om. Jag ska plocka blåbär och se om vi kan koka några burkar sylt.
Imorgon ska jag jobba igen i klädaffären. Det också ett kreativt yrke. Jag tycker om att hänga om kläderna, se hur man ska sätta ihop olika mönster och färger för det ska bli fint. Det är lite som att skapa en trädgård. Klä på dockorna i fina kläder och möta människorna.
Jag njuter så av sommaren här. Valet att flytta, naturen, alla nya människor vi mött och lärt känna. Jag tycker om att vi bor närmre samhälle nu, mycket närmre till affärer, återvinning, järnhandel osv Jag tycker verkligen om livet och hur mycket enklare det blev efter flytten. Hur jag har förändrat mig och lugnet jag bär på inombords. Jag tycker om att inte bli klar, jag vill vara i en process. Jag tycker om att ha längtan, nya projekt, göra det som känns kul just nu.
Det bästa med Stockholm igår var att få åka hem. Komma hem till min bygd, djuren, den här platsen. Som jag uppskattar den och förstår att vi har det så bra här. Jag sätter värde på mitt liv och allt jag har här.
Nu ska jag fortsätta att jobba här en stund kanske regnet utanför slutar om en stund. Vi får se. Jag tar bara allt som det kommer.
Allt gott bästa bloggläsare och kul att just du vill läsa om mina tankar och mitt liv
Kalle skulle upp till Stockholm i ett jobbärende och då frågade han mig om jag ville följa med. Sedan fick jag bestämma vilken ställen vi skulle besöka efter han gjort det jobbet. Vi började med lite frukost när vi kom upp till Stockholm och jag satt kvar på ett café och väntade tills han var klar och jag hann även jobba lite jag med.
Första stoppet blev på Slottsträdgården Ulriksdal där jag inte har varit på många år. Förr när jag gjorde reportage brukade jag besöka olika ställen ofta men de sista åren har det inte blivit så mycket.
Jag måste ge mina kära man både beröm och kärlek för han är så himla snäll som följer med på allt. Jag säger vart jag vill åka och så åker vi dit. Han är intresserad av trädgård precis som jag och går och tittar på allt.
Det blir så roligt när vi kan uppleva allt tillsammans , han är nöjd och glad när jag liksom styr upp saker. Han tycker allt jag hittar på är kul. Vi delar samma intressen osv som vi fått genom att vara tillsammans alla år.
På Ulriksdal kommer vi fram till att vi ska köpa en ros som ska klättra på sidan av växthuset i nya rabatten. Vi vill båda ha mycket rosor.
Sedan åker vi vidare till Zetas trädgård där tar vi även och äter lite lunch. Det blev tomatsoppa med väldigt gott bröd till.
Inga kakor eller bullar det orkade vi inte med efter allt bröd till frukost och lunch.
På Zetas handlar vi en klematis som ska få växa på framsidan av vårt hus där vi också satt en ros som inte kommit igång att växa så mycket. Nu tänker vi att klematisen och rosen ska få växa tillsammans.
Sista stoppet blir på Saltå Kvarn där vill vi handla havregryn till gröten, en påse ger vi även till Kalles föräldrar. Vi köper också mjöl till Kalles surdegsbakning.
Det här var inte någon tur som vi hade planerat från början men det har gått bra idag, jag sov i bilen en stund och ska lägga mig tidigt ikväll och vara hemma i trädgården imorgon. Nu ska vi vara hemma och jobba och bygga utekök i helgen men sedan har vi en liten resa inbokad nästa vecka igen. Det tar vi då.
Vilken rolig dag vi fick och vilket väder. Vi kom till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld när det öppnade, skönt att ha nära och syskonbarnen hade sovit över hos oss och Elin med.
Vi började med att hälsa på Pippi Långstrump och leka där. I början när vi först kom in kändes det som mycket folk men sedan fanns det gott om utrymme i parken.
Alla hus och alla miljöer är så fint gjorda så det finns mycket för oss vuxna att uppleva och titta på med.
Vi lät barnen styra det mesta och ville de leka någonstans så följde vi bara med, sedan tog vi dagen som det kommer.
Våran gulliga dotter var ju också med och jobbar på förskola så hon är van med barn. Mysigt att ha med henne också.
Att få uppleva saker en hel dag utomhus är mycket lättare för min hjärntrötthet. Då klarar jag alla intryck mycket lättare. Vi hade så roligt.
Vi hade en skrinda med oss så ibland kunde barnen få åka med en liten bit. Vi åt pannkakor till lunch för det var önskemålet och så blev det varsin klubba i Karamellfariken men sedan vid 16.30 var det trötta barn och vuxna som tackade för oss.
Då hade vi tittat på så många föreställningar och lekt hela dagen.
Astrid Lindgrens värld är så fint och roligt så hit kommer vi gärna tillbaka. Vi har ju nära hit och jag åker ofta till Vimmerby och handlar mm Att ge en upplevelse i julklapp till syskonbarnen är ju verkligen roligt även för oss vuxna.
På kvällen kom sonen som har sovit över här inatt. Han har åkt vidare med buss till Kalmar. Jag har klippt gräset och lite annat och ska fortsätta att mest lata mig ikväll. Det är en sådan fin solig dag med många bad här hemma. Imorgon blir det en ny utflykt som ni ska få läsa om det tar vi då.
Jag har bäddat sängarna till syskonbarnen kommer och Elin har sovit här inatt. Nu ska jag åka och jobba några timmar sedan kommer brors familj och barnen. Vi kanske ska på marknad en sväng och sedan får vi se. De brukar vilja leka med alla mina barns gamla leksaker. Imorgon ska vi till Astrid Lindgrens värld. Så kul!
Jag tänker tillbaka på alla resor vi gjort med våra barn, alla upplevelser. Oj vad mycket kul vi gjort tillsammans. Jag har verkligen tagit chansen när den fanns. Både att uppleva och att göra karriär. Men nu har jag slutat att göra allt så fort, kanske är det åldern. Visst händer det mycket kul nu med för vem vill bara stanna upp helt.
Jag lyssnar på så många poddar och där pratar man ofta om att vara nyfiken är en viktig del i att må bra. Våga saker, ha mod. jag känner att jag haft mycket mod. Mod att driva företag, utveckla mitt influencer yrke och kunna leva på det, fotografera reportage utan kunskap, mod att flytta och börja om osv. Jag har också varit nyfiken. Tagit reda på hur man ska göra med olika saker och testat om det fungerar. Jag känner att nyfikenheten är något som måste underhållas. Mycket saker jag vill uppleva och göra i framtiden.
Att ställa frågor, lyssna och möta människor i samtal är också något som är viktigt. Ta sig tid att sitta och prata. Det var jag dålig på förr, jag var så uppe i mitt. Små barn och jobba mycket. Men nu har jag låtit livet stilla sig och försöker ha mycket samtal med människor. När man jobbar i affär får man prata mycket, ställa frågor och visa intresse för människor. Det gör mig glad och något jag mår väldigt bra av.
Att gå upp på morgonen och lyfta bra saker som hänt i ens liv och om sig själv är också bra för hjärnan. Att rikta fokus på det som är bra i ens liv. Det tränar jag på varje morgon när jag tar med min kaffekopp ut och går runt i trädgården. Titta på det som är vackert och rikta tacksamhet till det som fint runt omkring sig och säga snälla saker till mig själv.
Att börja med meditation har också varit bra för mig. Träna på att vara i kroppen och inte i huvudet.
När jag för första gången börja gå i riktig terapi så förstod jag att jag har så många lager, hur jag formats av arv och föräldrar, hur jag tagit igenom mig sorg och kriser osv Allt det där som satt sig i kroppen. Det har varit en intressant resa att skala av de lagren och förstå hur allt hänger ihop. Denna lätthet som uppstått när man känner sig stolt över allt man klarat av och kan blicka bakåt och förstå varför man reagerat som gjort och varför det blivit som det blivit.
Man är mänsklig och har ingen aning om hur man ska reagera på olika saker. Tankar och kroppen kan ha sitt eget sätt att reagera och hjärnan kan prata på tills man börjar lyfta på locket och plocka ut allt i delar. Titta på delarna och vad som hänt och se hur pusselbitarna hänger ihop.
Jag har ändrat mig mycket genom åren men haft min grundperson inom mig. Jag är så glad för just den delen, hon som älskar det här livet och vill sprida glädje och dela det med er. Hon som har fått arv av både mamma och pappa som gjort mig till den jag är.
Nu ska jag vara med mina släktingar i helgen, det ska bli så kul att umgås med Kalle, Elin och småbarnen och åka iväg med dem. Vi får se om jag hinner uppdatera bloggen mer annars hörs vi på måndag när jag är ledig.
Att ha en bästa vän är en av de finaste gåvorna i livet. Någon som man delat sin barndom med, tonår med, som man har berättat alla hemligheter med. Gjort alla galenskaper i sin ungdom med.
Våra familjer har fått dela semestrar ihop, våra barn har alla somrar och vintrar tillsammans när de var små, våra liv vi byggt upp på varsitt håll men delat med varandra, våra föräldrar som umgås, alla glädje och all sorg. Det finns ingenting i mitt liv som rör mig som Maria inte vet om. Med henne behövs ofta inte så många ord om saker och känslor, hon bara vet.
Vi delar allt och oftast väldigt mycket känslor. Hur vi mår, hur vi har det, hur vi upplever saker, hur vi kan tänka, göra saker annorlunda. Vi lyfter det som är bra, det som är dåligt. Vi skämtar och skrattar mycket.
Vi har alltid varit väldigt olika men ändå väldigt lika. Vi har format varandra och började tidigt i livet att förstå att vi kan påverka våra hjärna för att må bra. Jag har alltid varit mer driven, velat mycket. Maria mer lugn och nöjd. Numera lever vi ganska lika liv.
För mig är hon trygga punkten i livet som förstår allt, som redan vet hur jag känner och mår utan att behöva förklara. Hon har samma känsloregister som mig och väldigt positiv livssyn. Hon känner också mycket.
När jag flängt runt och testat massa olika saker så har hon alltid funnits kvar, trygg och stabil. Precis som min man. Hon har hejat på mig trots galenskaper, beundrat mitt driv, stöttat när jag fallit och misslyckas. Aldrig dömt. Vår vänskap är så enkel. Ni vet när man är med människor och man kan prata med om allt, aldrig känna sig missförstådd och kan vara precis som man är. Här behövs inga fasader, inget att leva upp till, ingen dramatik eller avundsjuka.
Igår tog jag med Maria på spa på Starby hotell och spa i Vadstena och det var jättebra där. De har byggt ny spaavdelning som var toppen och för 695 kr så fick vi både spa och mat. Det tycker jag var var ett ok pris dagspa med lunch (inget samarbete) . Mamma bjöd min vän på lunchen i födelsedagspresent och jag bjöd på spat. Att jag berättar priset är för jag vill tipsa flera av er andra som också brukar säga ni vill åka på spa. Dagspa är toppen för det behöver inte bli så lika dyrt.
Att ligga i solstolar och bada och prata livet gör en avslappnad och glad.
Innan vi åkte hem så var på Vadstena Antik. Där fanns mycket jag skulle kunna tänka mig men handlade ingenting.
Vi var också förbi Adolfsnäs Handelsträdgård som hade växter för 50 % rabatt och även en sväng till Hermelins grönsaker innan hemfärd.
På vägen hem åkte jag över vackra Sommen och Malexander och lyssnade på sommprat. Så fort jag sätter mig i bilen så lyssnar jag på olika sommarpratare. Älskar lyssna på människors livsberättelser och jag lär mig mycket om mig själv då. Resan känns inte lika lång.
Sedan kom jag hem till solsken och landade på bryggan. Älskar mitt hemma. Kalle grillade korv, vattnade och vi latade oss. Nu har gjort mycket saker sista dagarna så idag ska jag bara vara hemma och städa och komma ifatt lite. Elin kommer hit i eftermiddag och vi ska mest bara mysa, plocka svamp och blåbär. Kalle ska förbi Ikea och hämta saker från Ikea så vi kan fixa klart köket i Sjöstugan. Imorgon blir det full fart med syskonbarnen som kommer och jobb några timmar men det tar vi då.
Ha det fint bästa bloggläsare, tack för allt fint ni skriver på mina kanaler. Ni är bäst.
Utlyktsdag till våra favoritställen blev det idag. Jag ska hitta fler pärlor till er framöver men frågar min dotter så vill hon alltid till Gryts handelsträdgård. Vi älskar det. Sedan åker vi gärna till Löfstad slott handelsträdgård som ni började tipsa om.
Där kom också en läsare fram och sa hej. Det går jättebra att hälsa på mig, jag tycker bara det är roligt att se era ansikten och prata några ord. Det är nästan alltid någon som känner igen mig när vi är borta så jag är van och blir bara glad.
På Löfstad slott köpte jag ett björnbärshallon som ska få klättra på någon spaljé och så en disktrasa med fiskar.
Elin och jag tog en jättegod sallad. Att sitta så här på ett café eller matställe är sådan avkoppling. Sitta och prata och få unna sig är bara så mysigt.
Efter maten blev det också en kula glass. Jag älskar glass.
Sedan kom vi fram till bästa Gryts handelsträdgård och vi älskar ju deras stil där. Allt jag köpt där har jag alltid varit så glad över. Noga utvalda saker som jag verkligen sätter värde på.
De gör även egen saft och sylt mm
Mycket olika grönsaker har de, tomater och gurka mm
Sedan har de så mycket fint porslin. Jag skulle kunna tänka mig allt men har ju fullt i skåpen men Elin samlar lite olika koppar och fat.
Det här var så himla gulligt. Tänk om man kunde lära sig att dreja mer i höst och så måla porslin i sådana här fina färger.
Har hittat lite fina saker och så fika. Här unnas det.
En tvål att ha i duschen och en ny duschkräm och så lite grönsaker till mig och en ros som dött i rabatten runt flaggstången.
Elin köpte en kopp och ett fint fat. Hon har som morgonrutin att duka vackert med en kopp och fat och äta frukost i lugn och ro och på helgerna läser hon ofta bok.
På vägen hem stannade vi på lite second hand butiker i Valdemarsvik och Linghem. Nu ska jag sova för imorgon väntar en till utflyktsdag med min bästis. Hon ska få det i födelsedagspresent som vi ska göra, mer om det imorgon.
Jag är så glad att jag har barn som vill göra saker med mig. Älskar att umgås med mina barn som är också som mina vänner men sedan blir jag glad att de också vill umgås med varandra. Idag berättade Elin att hon och Philip ska resa tillsammans bara de två. Så kul för oss som föräldrar att de vill göra saker tillsammans.