Livet blev så lätt att leva

Jag kan inte minnas riktigt när jag kände mig så här lugn sist. När livet känns lätt och huvudet får vila från allt som har pratat på där uppe. Mina förändringar i livet sista åren och gå i terapi har gjort sådan stor skillnad. Allt är så lätt. Visst blir jag trött och visst har jag klimakteribesvär osv men att ha läkt ut och gråtit ut allt man burit inom sig till att bara känna sig lugn är en ny upptäckt för mig.

Även om det stormar en del runt om så kan jag stå kvar i stormen. Min terapi hos Winglyckan är det bästa som jag kunde göra detta året. Att bära omkring på ett huvud som inte ältar eller funderar på en massa hela tiden är så otroligt skönt. Att veta att det jag känner och tror på är mina känslor och de är på riktigt och så leva efter dem.
Jag hör om så många som inte mår bra, som tar till flaskan osv som skulle behöva den hjälpen. Att möta alla rädslor, alla känslor man bär omkring på och gör ont är jättejobbigt, men när man känner att man är fri så känns det fantastiskt.

Tänk jag som inte vågat säga vad jag innerst tycker om saker, varit konflikträdd, bitit ihop, som fått påhopp på mina sociala medier osv tar ingen skit av något slag nu, säger ifrån till allt. Jag har blivit tuff och står för att jag är som jag är. Man ändrar sig genom livet så mycket så det känns viktigt att stå upp för det nya som kommer och omge sig av människor där man får vara precis som man är. Jag har också lärt mig att sitta och vara i tystnad. Det behöver inte hända så mycket. Jag gillar stillhet och ensamhet. Jag älskar vila och meditera.

Mitt 2025 har varit ett av de bästa åren för personligen för att jag bara ha det viktigaste omkring mig och för jag bara gör det som verkligen vill och betyder något. Livet blev så lätt att leva när man bara kan vara sitt autentiska jag och vet vem det är och vad hon behöver just nu. Alla ni som lever med skav. Skriv upp allt och börja bocka av, ta hjälp för det är som ett stort berg att gå igenom och så mycket smärta. Då är det fint att ha hjälp.
Nu ska jag till jobbet igen, två dagar till innan det är hemmajobbar vecka igen
Kram Lotta
Livet blev så lätt att leva Läs mer »








































































Sänk värmen lite
Torka smart
Använd eftervärmen
Stäng av och dra ur

