Är du intresserad av min bok maila: info.fyraarstider@gmail.com

TRANSLATE

I STOLT SAMARBETE MED

MIN BLOGGDESIGN ÄR GJORD AV

Totalt antal besökare Besökare online Besökare idag

Hem & Trädgård Allmänt Allmänt

Badkar ute..spa i trädgården

Krämer & tvål Country Style

Igår när storasyster for till en kompis för att sova över fick jag och lillebror lite egen tid. Vi gick till skogen för att plocka kantareller och efter det vill han också ha spabad som storasyster haft tidigare.

Trasa & tvål Country Style

Så det var bara att krypa ner i badet igen och mysa...vilket jag gör så gärna. Tur att vi kan ta vatten från poolen annars hade vi frusit rumpan av oss *ler*.

Ida har vi haft en shoppingdag i storstaden vilket inte händer allt för ofta och middag hos svärmor & svärfar. Jag har köpte en Sony X10 som jag kan surfa på och så massor av reakläder på stadium ..kom in i butiken när de precis satte ner till halva reapriset...kunde köpa en massa kläder för inga pengar alls *kul*. Inte nog med det så hade söta svärmor handlat lite till mig och mannen..så nu klarar vi oss ett tag.

Imorgon blir det kaninhusbygge hemma på landet..våra två kaniner ska få flytta ihop. Lungt och fridfullt. Hade tänkt att åka till segelbåten med familjen men det ska regna så vi får snällt vara hemma..vilket är skönt det med.

Ha det så bra & njut av sommar!

Kvällsdopp och solnedgång

Cath Kidson Country style

Här har jag och barnen haft kvällsdopp med tända ljus. Kära maken fick snällt krypa ner i sängen för att jobba sista dagen imorgon innan han får semester med oss.

Bild tagen av sonen

De här små stunderna med barnen är så värdefulla och enkla. I vattnet var det varmare än på land....men myggen var inte snälla när vi klev upp..fast det var det värt.

Ha det så bra och njut av skön sommar!

UnderbaraÖsterlen&Sköllen gårdshotell

Ibland är det svårt att veta hur man ska börja berätta något underbart utan att överdriva..men vår lilla semester blev så fantastisk som vi hade drömt om. Österlen bjöd på strålande väder, god mat och massor av kärlek.Vår resa började ner till Skåne utmed kusten över Karlskrona. Vi valde tidigt att åka små vägar som tog lite längre tid, men så vackra. "Målet är ingenting..vägen är allt"

Tunika & väska Ett hus i vitt

På vår bröllopsdag hyrde vi cykel. Vi cyklade utmed havet in till Simrishamn och utmed Brantevik..vilket ställe. Ingen stress och inga måsten. Vi hittade en egen klipphäll där vi solade och badade och tog kort med självutlösaren:-)

18 år tillsammans..7 årig bröllopsdag
För oss är det lyx att bara spontant få upptäcka små gränder och styra dit näsan pekar. Något som inte är så lätt när barnen är med.
Vackra Brantevik
Vilket fantastiskt Gårdshotell vi bodde på. Rummet var så personligt och vackert inrett..helt i min smak. På vår bröllopsdag hade ägarna Ingrid & Svante uppvaktat oss med blommor på rummet och söta hjärtepinnar. Så gulligt!

Sköllen Gårdshotell..fantastiskt ställe!
På kvällarna bjöds på sagolikt god mat och dryck. Jag och min man är inte så ofta på restaurang däremot njuter vi gärna av god mat och dryck tillsammans hemma...därför köpte vi paket där maten ingick och du betalde extra för vinet. Att få komma till ett ställe där man verkligen vet vad man gör..då är det värt varenda krona.

Vi satt i restaurangen flera kvällar och blev bortskämda med både 4 och 3 rätters måltider med goda drycker. Varje måltid startade i trädgården med champagne som fördrink Mums så gott..

På kvällen blev vi även då mötta av detta vackra bord för att fira vår bröllopsdag.

Nu kommer vi leva på detta länge, länge! Lite tid tillsammans gör verkligen susen för kärleken. Jag hoppas att vi tänker på detta och att det inte dröjer allt för länge tills nästa gång vi åker bort själva. Ha det gott alla rara och stort tack till Sköllen Gårdshotell för ni tog hand om oss så bra. Jag hoppas att vi någon gång kommer tillbaka. Ett tips till er är att titta gärna in på hotellet för just nu kan man vinna en övernattning.

Fotograf - Malin Wahlin

Välkommen till Fyra årstider min dagbok på nätet. Min önskan är att få ge dig en stund avkoppling med inspiration genom mina bilder och texter. Jag lever på landet tillsammans med min älskade familj. Jag tycker om att vara i naturen, jobba i mitt företag, hålla på med inredning och pyssel, träna, mode, fika med vänner, resa och äter lchf - 18 kg. I maj 2015 blev min dotter sjuk i leukemi.

Jag jobbar också som fotograf och kreatör genom mina reportage i Sverige och resten av världen.

Vill du kontakta mig på mail: info.fyraarstider@gmail.com

Allmänt
Altan mot pool
Badrum och tvättstuga och walk- in- closet